attvaraenkristenmandy

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Såhär på kvällskvisten :P

Av Mandy Wollersheim - 24 mars 2013 20:00

Nu mår jag faktiskt mycket bättre. Jag gick och la mej och sov mellan 16:30 och 18:00. Sen var jag ute och gick med mamma och grannens hund Elsa. Det var jättemysigt och nu har jag faktiskt inte ont i huvudet längre. Eller jo det har jag men inte ens i närheten av hur ont jag hade innan. Nu har jag bara vanlig huvudvärk och inte migrän   

 

Igår när jag satt och tittade på film så kände jag för att skissa lite så då gjorde jag och detta blev resultatet:


Jag måste få säga att jag är jättenöjd med hur det blev i slutändan. Det är då Jesus om ni inte förstår det   haha Det enda som jag känner att jag måste öva mer på är ögon. Det var svårt att få liv i ögonen här.  Nu ska jag snart sätta mej och skissa igen för jag har fler ideér i huvudet först vill jag bara visa hur fin månen är här i kväll och sen ska jag uppdatera lite om minutbibeln:


Denna bilden har jag fotograferat med min systemkamera   Gotta love it  

 

Dagens rubrik på minutbibel sida säger följande: PALMSÖNDAGEN: JESUS RIDER IN I JERUSALEM

På vägen till Jerusalem stannade Jesus och hans lärjungar i Betfage vid Olivbergen. Där sade han till 2 av sina lärjungar att de skulle gå till byn framför dem och hämta det åsnesto och föl som stod där. Lärjungarna gjorde som Jesus sa och hämtade åsnestoet och åsnefölet och förde dem till Jesus. De lade sina mantlar på åsnestoet och Jesus satte sej. Sedan gick dem mot byn med  Jesus ridande och folket i byn tog av sina mantlar och lade på vägen framför honom och de som inte hade mantlar bröt kvistar och la på marken. Alla stämde upp i samma ord: "Hosianna Davids son! Välsignad är han som kommer i Herrens namn. Hosianna i höjden!" Det blev stor uppståndelse i byn och alla undrade vem detta var som kom ridande på en åsna. De som visste svarade: Det är profeten Jesus i från Nasaret i Galileen!

Mina egna ord efter att ha läst Matteusevangeliet 21: 1 - 11

 

Nu avslutar jag detta inlägget och jag kanske kommer tillbaka och uppdaterar om mina skisser blir bra.

Hade bra//

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 25 november 2013 16:05

iammandywollersheim.bloggplatsen.se/2013/11/25/10367105-det-var-inte-meningen/ ...

Av Mandy Wollersheim - 18 november 2013 19:50

Det är väldigt längesedan jag skrev här på bloggen och det finns många anledningar till det. En av dem är att jag känner inte att jag vill dela med mej av mitt liv för tillfället och har då valt att ta en tyst paus. Jag vet inte ens själv hur länge d...

Av Mandy Wollersheim - 4 oktober 2013 20:30

Ja herre gud vilken rubrik och nu tänker du säkert något i stil med: "Vem var det som ringde då?!?!" Jo det ska jag tala om för dej att det var mamma som ringde men inte min mamma och inte till min mobil utan detta är från en reklamfilm som nattvandr...

Av Mandy Wollersheim - 30 september 2013 21:15

Sitter just nu och tittar på 112 - På liv och död och då de handlade om ordningsvakter så kom jag på att för första gången någonsin i min livshistoria så står det på ett papper från ett "viktigt" ställe att jag tänker utbilda mej till väktare/ ordnin...

Av Mandy Wollersheim - 26 september 2013 18:30


Usch vad jag hatar att känna två saker i kroppen samtidigt!! Jag är både glad och livrädd samtidigt och vill verkligen vara längst över på glad sidan men halkar ändå in på skiträdd sidan hela tiden! VARFÖR??? Det känns som att det psykbryt är nära nu...

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards