attvaraenkristenmandy

Alla inlägg under juni 2013

Av Mandy Wollersheim - 30 juni 2013 19:15

Usch vad jag är besviken på er, (och ni vet själv vilka ni är), som har skrivit elaka mail till mej för att jag använder pulverdiet men ändå äter på MAX. Jag har en enda sak att säga till er och det är inte snällt men det måste bli sagt: FAR ÅT HELVETE! Jag bestämmer själv hur, när och framförallt VAD jag vill äta! Jag har gjort upp ett bra schema som passar mej där jag äter naturdiets shake med jordgubbssmak på morgonen och sen äter jag var jag vill till middag. Till kvällsmat dricker jag naturdiet milk chokolad pulvet. Detta fungerar super för mej och jag ser redan resultat även fast att jag äter på MAX. Sen när det kommer till MAX så äter jag inte hamburgare utan endast fisk. Jag HATAR kött! Sluta klaga på mej bara för att jag har hittat något som fungerar för mej. Jag tänker fortsätta på mitt sätt och passar det inte er så kan ni bokstavligt talat fara åt helvete! Jag vill inte ha ett enda elakt mail till för jag blockar er som är elaka så kan ni inte läsa min blogg sen!

 

Så nu har jag fått skriva av mej lite och tro mej när jag säger detta: Jag har använt snälla ord! Jag skulle kunna skriva ut vilka dessa hemska personerna är men det kommer jag inte göra för jag är en bättre människa än så! I alla fall så är det ju Söndag idag och det är en vilodag. Vår vilodag har spenderats på Bengt i Örkelljunga för att kolla på husbilar. Dock så hittade vi ingen som passar oss och våra behov så vi får leta vidare. Bara för att jävlas med alla haters som hatar att jag äter ute så tänker jag lägga upp vad jag åt till middag idag på Sibylla:

Mums! Rödspätta med pommes! Ska ni inte klaga lite nu?? Palla! I alla fall så var det super mumsigt och jag njöt i fulla drag! Här kommer lite bilder på mamma, pappa och brossan:

                     

Hoppas att ni stör er extra mycket på att min bror äter glass! Var han stoppade den är dock en bra fråga för varken jag, mamma eller pappa fick plats med mer efter maten.

 

När vi hade ätit så åkte vi till farmor och farfar och pratade lite och där passade jag på att ta ett foto:

Det blev ingen jättebra bild men det spelar ingen roll. Den är på farmor och farfar i alla fall! 

 

Dagens Taizebibelord är följande:

SÖN, 30 Juni
En man sa till Jesus: “Jag ska följa dig vart du än går.” Jesus svarade: “Rävarna har lyor och himlens fåglar har bon, men Människosonen har inget ställe där han kan vila sitt huvud.”
Luk 9:57-62
 
Nu ska jag gå och sätta mej och titta på film. Ny dag imorgon och ny jobbveckan som påbörjas. Hade bra alla underbara läsare som inte dömer och snackar skit. Till er andra, än en gång, FAR ÅT HELVETE!
 

   

Av Mandy Wollersheim - 30 juni 2013 12:30

01 – En nytagen bild på dig och 10 fakta om dig själv

Detta är den nyaste bilden på mej och den är från Midsommar. Jag och brossan somnade i Tobbes soffa  

 

10 fakta:

1. Jag är KRISTEN och det är jag väldigt stolt över

2. Jag är GAY och det är jag stolt över! 

3. Jag ÄLSKAR bilar och speciellt SUBARU IMPREZA WRX STI

4. Jag är halv tysk!

5. Jag är helt galen i ALLT som har med ARN (Jan Guillous serie) att göra och jag kan nästan filmerna och serien utan till!

6. Jag har 1 tatuering men snart har jag 1 eller 2 till beroende på hur man räknar

7. Jag bor i en husvagn och jag älskar det!

8. Jag kan spela gitarr fast att jag aldrig har gått någon kurs!

9. Jag jobbar i kyrkan på Torsdagar, vissa söndagar + att jag är konfirmand ledare och jag gillar´t

10. Jag älskar Australien och har lovat mej själv att jag ska flytta dit!

Av Mandy Wollersheim - 30 juni 2013 12:15

OJ!! Jag har helt glömt bort att jag skulle göra en "30 dagars lista" nu på sommaren som en följetong för att ni läsare skulle kunna lära känna mej lite bättre. I alla fall så har jag fixat en list nu så då börjar vi idag! Jag kommer att göra dessa inläggen för sej för att det ska vara lättare att hitta dom.

 

Här är det 30 frågorna:

30 Dagar !!

01 – En nytagen bild på dig och 10 fakta om dig själv
02 – Meningen bakom ditt bloggnamn
03 – En bild på dig och dina vänner
04 – En vana som du önskar att du inte har
05 – En bild på en plats du varit
06 – En bild på de du senast köpte
07 – En bild på någon/något som har störst inverkan på dig
08 – Mål på kort sikt för denna månad och varför
09 – Någon du är stolt över de senaste dagarna och varför
10 – Låtar du lyssnar på när du är glad, ledsen, uttråkad, sur, förbannad
11 – En annan bild på dig och dina vänner
12 – Varför började du blogga
13 – En bild på ditt hem
14 – En bild på dig o din familj
15 – Sätt din mp3/mobil/iPod på suffle, första 10 låtar som spelar
16 – En annan bild på dig själv
17 – Någon du skulle vilja byta liv med för en dag och varför
18 – Planer / drömmar / mål som du har
19 – Smeknamn du har, och varför du har dem
20 – Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden
21 – En bild som gör dig glad
22 – Vad gör dig annorlunda än alla andra
23 – Något du längtar efter
24 – Ett brev till dina föräldrar
25 – Vad jag skulle hitta i väskan
26 – Din favorittid på året
27 – Varför gör du blogglistor
28 – En bild på dig för ett år sen och nu, hur har du förändrats sen dess
29 – Vad har du lärt dig denna månad
30 – Din favoritlåt
Av Mandy Wollersheim - 29 juni 2013 23:45

WOW vad tiden går fort ibland! Igår kom jag hem så sent att jag inte ens orkade starta datorn utan bara stupade i säng och somnade. Alltså glömde jag att skriva på bloggen igår. FÖRLÅT MEJ! Idag har jag legat i sängen till långt in på eftermiddag på grund av migrän. Sen har jag varit på väla med pappa, brossa och Tobbe men jag ska börja med att skriva om gårdagen:

 

FREDAG:

Jag jobbade som vanligt och när pappa kom hem så berättade han att vi skulle åka och titta på en husbil på kvällen. Vid 18:30 åkte vi till Älmhult för att kolla på husbilen men det passade inte oss. Tyvärr men så kan det va. Bara att fortsätta leta  I alla fall så hittade jag några fina kyrkor som jag passade på att filma och fota. Här kommer dom:

 


 
 

Jag har valt att ta bort ljudet för det föregick lite ocensurerat prat i bilen  

 

Efter att vi hade varit och tittat husbilen så körde vi till MAX i Ljungby och åt kvällsmat. Jag åt världens godaste hamburgare. Det var en fiskhamburgare och det var som en orgasm i munnen! Den var såååååååå god!

Mamma och brossan passade på atts pela lite tv spel innan vi åkte hem  

Det var allt från Fredagen så nu återgår vi till dagen idag. Som jag skrev i början på detta inlägget så har jag legat i sängen nästan hela dagen idag men vid 15:00 åkte jag, pappa, brossan och Tobbe till väla. Där skulle pappa prata med dom på Telia och jag passade på att köpa hårfärg och röd hårinpackning

Innan familjen åker till Tyskland så ska jag ha fire red hår igen  Där av färgköpen idag! När vi var färdiga på Väla så gick vi till Media Markt för att kolla lite på sommar rean och jag gick där ifrån med en ny kompaktkamera. En OLYMPUS VR - 350. Den är faktiskt jättebra och priset, 699 kronor, var helt okej! Den tar bra bilder och den är liten så jag kan ha den med mej på ställen där jag inte kan eller vill ha systemkameran med mej. Dessa 3 bilderna var de första jag tog med den. SUBARU i mitt  :

   

JAG ÄLSKAR SUBARU!!!

När vi var klara på Media Markt så gick vi till MAX och åt idag igen och jag åt såklart en fiskhamburgare igen! MUMS!

Dock så smakade pommesarna ruttet så dom åt jag inte  Tråkigt när man får soggiga pommes! I alla fall så var hamburgaren lika god som igår så det är ju super duper bra! Här är lite fler bilder från MAX:

   

Utanför MAX var det moppeträff så jag tog några enstaka bilder för att prova kameran lite till och här kommer dom:

   

Sen åkte vi hem och jag gav mamma en sak som jag hade köpt på Partaj. Nu blir det ocensurerat men bara lite  

 

Hihi jag hade köpt en liten snopp klubba till henne och gissa om hon skrattade  haha Väl hemma så passade jag på att ta lite mer foto med kameran och här kommer 2 av dom:



Siggi  

Skrollan


Nu ska jag titta på film och sen ska jag sova. Natti Natti mina underbara läsare

 

 

   

 

Av Mandy Wollersheim - 27 juni 2013 16:45

Någon som blev nyfiken när dom läste min rubrik på inlägget? För er som blev det och undrar vad jag menar så har jag bestämt mej för att gå ner lite i vikt. Detta är mitt eget beslut och just därför så känns det helt OKEJ! Sedan i Måndags så har jag druckit shakes* varje morgon och det har fungerat super bra! Jag har känt mej mätt från 06:00 på morgonen ända fram till 10 fikat på jobbet. Jag blir verkligen mätt av det och det känns skönt. Men nu återgår vi till dagen idag så tar vi det i rätt ordning:

 

Vaknade som vanligt av klockan imorse och gick in och drack min *shake. Sen gick jag och la mej igen och sov till kl 8:00. När jag kom upp så klädde jag mej och lyssnade lite på musik från Arn filmerna. Vid 10 var det dax att köra mot Ängelholm för att träffa Nenny. Innan jag och mamma gick upp till Nenny så passade vi på att gå in till Tant Karins för att köpa en frukostbulle och sen delade vi på den MUMS! När vi kom upp till Nenny så satt vi där ett tag och pratade och sen gick vi mot Angels Ink där jag skulle prata med tatueraren. Han hade skissat på min taxt men jag ville inte ha den så som han sa så jag fick papperna med mej hem så jag kunde tänka lite och nu har jag kommit på den perfekta iden! Dock så skriver jag inte ut den här utan det kommer bild när jag är klar med den! Efter att vi hade varit där så gick vi till Espresso House och drack kaffe. Där tog jag lite bilder på mitt trevliga sällskap:

     

När den mysiga fikastunden var över så gick Nenny hem till sej och jag och mamma körde och handlade. Jag köpte på mej en massa nyttigt och här kommer bild på det:


Från vänster till höger:

Naturdiet Milk Choklad, Kelloggs K Special Classic, Rostade majskorn, Naturdiet Strawberry Intense Shake och Banan/ Jordgubbsyoghurt 

 

Till mellanmål så åt jag Flingor med Banan/ Jordgubbsyoghurt och det var fruktansvärt mumsigt!!

 

 

Dagens Taizebibelord är följande:


tor, 27 Juni
Jesus sa: Bekymra er inte för mat och kläder. Vem av er kan med sina bekymmer lägga en enda aln till sin livslängd?
Luk 12:22-31
 
Nu ska jag titta på HeartBeat ( Tillbaka till Aidensfield) och sen ska jag nog ut och gå med Pernilla om hon känner för det. Sen till kvällsmat ska jag dricka min första pulver ersättning. Den ska ju smaka mjölk choklad så det får vi väl se om den gör eller inte. Hoppas att ni har det bra mina underbara läsare så hörs vi
 

P.S: 4 dagen med minipiller idag och allt känns bra! D.S

Av Mandy Wollersheim - 26 juni 2013 20:45

Ja vad ska man säga om vädret för tillfället? Inte mycket som går att säga mer än att det öser ner från morgon till kväll med endast små uppehåll då det öser ner ännu mer! Jag har inget emot regn utan jag gillar när det är sånt väder. Dock så är det lite tråkigt på jobbet när man inte kan vara ute då vi brukar vara i trädgården så mycket som möjligt. I alla fall så har både sotaren och Anticimex varit hos farmor och farfar idag så helt dött har det inte varit på jobbet. Båda grabbarna var jätte trevliga och jag hann bara ta en snabbvideo på sotaren innan han packade ihop och åkte på nästa jobb. Här kommer den videon:

Tyvärr så försvann ljudet på videon och varför vet jag inte  

Här är en bild:

Jag filmade inte när Anticimex var där men jag tog 3 bilder:

   

Till middag idag så blev det rester och för min del blev det baccon, potatismos och hemgjord dippa:

Eftersom jag jobbade extra länge idag för att jag ska vara ledig imorgon så hann vi att dricka eftermiddags kaffe och gulliga farmor hade tagit fram dammsugare till mej men tyvärr så äter inte jag det men det var en underbar tanke:

 

Dagens Taizebibelord är följande:

ons, 26 Juni
Paulus skriver: Det som är svagt i världen utvalde Gud för att låta det starka stå där med skam, och det som världen ser ner på, just det utvalde Gud.
1 Kor 1:26-31
 
Kvällens mat blev stekt ägg med surdegsbullar, ost och köttbullsskivor. MUMS!
 
Nu ska jag kolla på film för jag behöver inte gå och lägga mej så tidigt eftersom jag inte behöver upp tidigt imorgon! Otippat nog så blir det Arn...igen! Denna bilden älskar jag på Joakim Nätterqvist a.k.a Arn Magnusson:
 
Kram på er
 
P.S: 3 dagen med minipiller idag och kroppen börjar nog vänja sej för det känns inget i magen längre  D.S
 
 

 

 
   

Av Mandy Wollersheim - 25 juni 2013 20:45

OJ Oj oj vad det är skönt att duscha. Kände först inte alls för att duscha men sen när jag väl kom in så ville jag inte gå ut så jag passade på att raka benen och armarna plus att köra en inpackning i håret. Här kommer 2 icke snuskiga bilder inne ifrån duschen  

 

Hihi det är kul att ha både en mobil och en kamera som är vattentät för då kan man ta roliga bilder  

 

Nu åter till dagen och vad jag har gjort idag. Självklart så har jag jobbat och när jag skulle ta fram bröd till farfar i morse så var hans bröd mögligt så jag skar bort det mögliga och sen skar jag brödet i småbitar så kan jag mata ankorna med det imorgon  

   

Till middag gjorde vi stekt lax med potatis/ potatismos och Hollandässås. MUMS! Anledningen till att vi åt både potatis och potatismos är för att jag äter inte nypotatis men min farmor och farfar älskar det så då äter dom det och jag äter "gamla" potatis som jag gjorde till potatismos.


Jag gillar inte Hollandaisesås...jag ÄLSKAR Hollandaisesås och det syns kanske eftersom jag har dränkt i min lax med det      

Igår efter att jag hade skrivit inlägget så åt vi tårta och jag delade med mej till katterna och jag kunde inte låta bli att fota dom så här kommer mina sötnowsar Siggi och Skrollan

Innan jag skulle gå och lägga mej så gick jag förbi Siggi i soffan i tv rummet och då såg jag att hon låg jättegulligt så jag tog lite bilder och här kommer dom:

   

Haha jag gillar verkligen hennes sovstil  

 

Dagens Taizebibelord är följande:

tis, 25 Juni
Så säger Herren: Det ska komma en tid då jag utgjuter min ande över alla.
Joel 3:1-5
 
Jag sitter och tittar på Allsång på Skansen och Carola är gäst och hon sjöng den underbara sången Så Länge Jag Lever och jag fick seriöst gåshud över hela kroppen för INGE absolut INGEN kan sjunga som Carola och här kommer en video från Youtube när hon sjunger just denna sången:
Nu ska jag titta färdigt på Allsång på Skansen och sen ska jag sova. Jobb i morgon. Hoppas att ni får en underbar kväll och en god natts sömn så hörs vi imorn
 
P.S: Andra dagen med Minipiller idag och jag måste säga att jag inte känner mej så trött idag men jag kan ändå känna att något händer i kroppen men jag kan inte förklara vad det är jag känner. D.S

 

Av Mandy Wollersheim - 24 juni 2013 19:15

Idag blir det bara ett kort inlägg för jag är trött och känner bara att det inte har hänt något speciellt idag. Förutom att ha varit på jobbet så har jag inte gjort många knop idag för jag var uppe till klockan 03:00 inatt och fotade den så kallade SUPERMÅNEN. Den bästa och skarpaste bilden som jag tog under natten/ tidiga morgonen är denna:


Jag är faktiskt väldigt nöjd med denna bilden men det ser inte ut som en supermåne och det gör mej lite ledsen. Här är en länk till vad supermåne är för något: http://sv.wikipedia.org/wiki/Superm%C3%A5ne

 

Dagens Taizebibelord är följande:


mån, 24 Juni
JOHANNES DÖPAREN
Herren säger till sin utvalde: Det är inte nog att du är min tjänare, jag ska göra dig till ett ljus för andra folk, för att min räddning ska nå över hela jorden.
Jes 49:1-6
 
Nu ska jag snart sova för jag blev super duper mega trött av mitt minipiller. I kväll var första gången jag tog det och tydligen så blir jag ännu slöare i huvudet än vad jag var från början av det. I alla fall så har jag bestämt att jag tar mitt minipiller på  eftermiddagen klockan 17:00 för eftersom man ska ta pillret samma tid var dag så kände jag att det var bäst så för jag är alltid vaken på eftermiddagen. Jag kan ju inte ta det klockan 05:30 på morgonen för så tidigt är jag ju inte uppe på helgen och då blir det fel i tiderna så att ta det på eftermiddagen är det bästa för mej  
Hade bäst alla underbara läsare
 

 

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards