attvaraenkristenmandy

Alla inlägg under maj 2013

Av Mandy Wollersheim - 31 maj 2013 22:29

ORKAR INTE SKRIVA NÅGOT INLÄGG IDAG MEN JAG SKA FÖRSÖKA TVINGA MEJ TILL ATT GÖRA DET IMORN!

Hade bra//

 

Av Mandy Wollersheim - 29 maj 2013 21:30

Idag har det inte varit en bra dag. Som rubriken säger så har jag "fel vecka" och det resulterar ALLTID i en fruktansvärd mensvärk! Men nu har jag fått nog och på Måndag ska jag ringa och prata med en barnmorska och se om hon kan skriva ut p-piller eller så kallade mini piller. Det är många som säger att det hjälper och att i vissa fall så slipper man mensen helt och det hade varit en gudagåva! Jag är ju inte sexuellt aktiv så varför skulle jag ha mens? Bra fråga det där    I alla fall så har jag varit hemma från jobbet idag på grund av mensvärken för jag har knappt kunnat röra mej. Jag har legat i sängen mestadels av dagen och när jag inte har legat där så har jag legat i soffan med den varma vetekudden på magen och det har faktiskt hjälpt lite. Hur som helst så behöver vi inte prata mer om det nu utan vi kör en KVÄLLENS som jag hade tänkt börja med varje kväll nu. Här är premiären:

KVÄLLENS HUMÖR: Bra men lite mensvärk

KVÄLLENS KLÄDER: Pyjamas bestående av kortbyxor, sport bh och linne

KVÄLLENS FRISYR: Hästsvans

KVÄLLENS SMINK: Absolut inget alls

KVÄLLENS VILL HA: Ingen mensverk

KVÄLLENS BORDE: Kan inte komma på något

KVÄLLENS PLANER:  Kolla på film innan jag går och lägger mej

KVÄLLENS ROLIGASTE: Vet inte

KVÄLLENS TRÅKIGASTE: MENSVÄRK

KVÄLLENS LÄNGTAN: Tills mensen är över för denna gången

KVÄLLENS VÄDER: Soligt

KVÄLLENS BEROENDE: Pronaxen värktabletter

KVÄLLENS ORD: Klaga? XD haha


Jupp nu tänker jag byta samtalsämne så där snabbt igen och prata om Street Race. Jag såg nämligen att en kompis hade lagt ut en länk till en video om just Street Race i Hyllinge och Helsingborg. Videon har du här:

<![endif]-->

"Här" är ett inlägg från min andra blogg, StreetRaceIaALifestyle, där jag har gjort ett inlägg om just Street Race. Jag är inte emot Street Race om det körs på ett säkert sätt utan att någon blir skadad men när personer får psykbryt och till exempel kastar sten på polisen om/ när dom kommer då blir jag förbannad! Det är så sjukt onödigt och jag tycker att det är bra att polisen kommer ibland för det visar att dom bryr sej om oss som vill racea! Sluta kasta sten och använd den lilla hjärnan du har i stället till att köra säkert men ändå ha kul med dina vänner! Precis som min andra blogg heter, StreetRaceIsALifesrtyle, så är faktiskt Street Race en livsstil och det är en livsstil som jag verkligen gillar...när den är säkert! Jag vet att detta inlägget är gammalt så nästa gång jag är på Street Race så ska jag ta några nya och bättre foto och kanske någon liten film. Vi får väl se!

 

Dagens Taizebibelord är följande:

ons, 29 Maj
Sök er till Herren, träd ständigt fram inför honom. Tänk på de under han har gjort.
Ps 105:1-5
 
På tal om högre makter så bara måste jag visa denna bilden som jag hittade på Dayviews. Den är rätt så rolig faktiskt och ibland skakar jag bara på huvudet och undrar hur folk tänker. Bestäm själva om den är rolig eller rent ut sagt korkad:

 
Med denna bilden så avslutat jag dagens inlägg. Hoppas att alla har haft en bra dag och får en god natts sömn.
Natti Natti//
 

 

Av Mandy Wollersheim - 28 maj 2013 18:30

Ja vad ska man säga om denna dagen egentligen? Den har ju mest regnat bort om jag ska vara ärlig. Men det har ju varit ganska mysigt det också. Men att det åskar gillar jag inte riktigt då jag är rädd för just åskan och inte blixtarna fast att jag vet att det sistnämnda är det farliga. I alla fall så är jag inte så rädd nu för tiden som jag var när jag var yngre. Då kunde jag sitta i ett hörn och gråta så fort det bara åskade lite. Nu är jag mer fascinerad över att det kan blixtra och smälla som det gör. På ett sätt så är blixtarna väldigt vackra speciellt om det är mörkt ute och de lyser upp hela himlen men jag känner en väldig respekt och det tror jag är det viktigaste. Hur som helst så har jag varit på jobbet idag och det har varit väldigt lugnt. Jag och farmor var i affären och handlade vid 9 tiden och när vi kom hem så öppnade himlen sej så jag tackar de högre makterna för att vi hann innanför dörren innan det började. En blöt farmor är en sur farmor   hihi Jag försökte att fota hur svart himlen var men eftersom jag bara hade min surfplatta med mej så blev det inga höjdar bilder men här kommer de i alla fall:

 

 

 

När jag skulle ta in markiserna på altanen så såg jag denna äckliga saken. Har ingen aning om vad det är men den var stor! Större än en vanlig tändare:


Jag tycker att den ser väldigt läskig ut men den ser ju inte så stor ut på bilden men det var den. I alla fall så flög den sin väg sen så jag slapp se den   

 

För att byta samtals ämne bara sådär så vill jag faktiskt säga att det är mammas och pappas bröllopsdag idag och det är min dopdag. De har varit gifta i 21 år och jag har varit döpt lika länge. Här kommer lite bilder på mamma, pappa och lilla mej när jag var någorlunda söt   

       

Dessa bilderna är tagna från mammas och pappas bröllopsalbum och eftersom jag har fotat dom med min surfplatta så är dom lite mörka och suddiga men det får gå ändå. Innan jag och mamma körde hem idag så köpte mamma en jättesöt blomma till pappa och jag försökte verkligen ta fina foto på den men det var ju helt omöjligt så dessa bilderna som kommer här är inte dom bästa:

         

Det syns inte på bilderna men blommorna står i ett hjärta. Väldigt fint men det är synd att det är snittblommor för dom kommer ju att vissna men då kanske man kan sätta någon annan blomma i den krukan   När pappa kom hem så hade han också blommor med sej, till mamma. De var väldigt fina:

   

Dagens Taizebibelord är följande:

tis, 28 Maj
Herren sa till Jeremia: Gå dit jag sänder dig. Låt ingen skrämma dig, ty jag är med dig och jag ska rädda dig.
Jer 1:4-8

 

Nu ska jag bara ta det lugnt. Det åskar med jämna mellanrum och det kommer regnskurar som gör att man får känslan att en ny syndaflod är på väg. I alla fall så får ni alla som läser detta har en bra kväll.

Hade bra//

 

  

Av Mandy Wollersheim - 27 maj 2013 20:30

Orkar bara skriva ett kort inlägg ikväll för jag har precis kommit hem från Ung Ledare kursen. I alla fall så har jag varit på jobbet idag och då passade jag på att släppa ut luften ur min luftmadrass och det gjorde jag en video på men den blev sne så jag hoppas att ni kan se den ändå. Först kommer det en bild på mitt gröna drapå lakan som jag satte på madrassen i morse

 


Jag tog även en riktig knasbild på mej själv idag och den kommer här:

 

Till fika åt jag, farmor och farfar goda kolasnäckor och här kommer bild på min tillsammans med kaffet:

 

Nu måste jag sova för jag är trött men imorgon gör jag ett längre inlägg det lovar jag.

Hade bra//

 

Av Mandy Wollersheim - 26 maj 2013 19:15

Som jag skrev igår så var ju mitt tält lite sönder där man skulle fästa innertältet så idag var vi på JYSK och visade bilder och då frågade dom om jag ville att dom skulle skicka in tältet och få påsytt en knäppare eller om jag ville få tillbaka pengar på tältet. Jag svarade pengar och då sa pappa snabbt att jag skulle fråga vad dom hade för luftmadrasser och det gjorde jag. Den underbart snälla tjejen visade mej de olika madrasserna och jag valde en från INTEX. Den kostade originalpris 429 kronor men jag betalade bara 84 kronor   Sjukt bra deal enligt mej! Här är bilder på madrassen:

       

Madrassen har en inbyggd elektrisk pump som pumpar upp madrassen på under 2 minuter men man kan även pumpa madrassen med en vanlig pump. Det är ju lite dåligt med eluttag i skogen XD hahaha I alla fall så är madrassen super skön att ligga på och jag kommer garanterat att sova som en stock på den i mitt tält! HAPPY MANDY!

 

Efter att vi hade varit på JYSK så körde vi och åt på McDonalds och det var mumsigt så här kommer en teaser bild:

 

När vi var färdiga i stan så körde vi till farmor och farfar för att fylla upp vatten i spannar för deras vatten blev avstängt vid 18:00 ikväll för kommunen skulle göra något med vattenledningarna.

 

Dagens Taizebibleord är följande:


SÖN, 26 Maj
Jesus sa: När han kommer, sanningens ande, ska han vägleda er med hela sanningen; han ska inte tala av sig själv utan förkunna det han hör.
Joh 16:12-15
 
Nu ska jag lägga mej i sängen och titta vidare på Skärgårdsdoktorn. Den serien är så bra.
Hade bra mina älskade läsare och jag hoppas att ni har haft en bra helg//
 

 

Av Mandy Wollersheim - 26 maj 2013 02:45

Som jag skrev innan idag så skulle jag försöka redigera färdigt Gumball 3000 bilderna från i Söndags och det har jag gjort nu! Jag känner mej riktigt duktig faktiskt och om du klickar på bilden här under så kommer du till min facebook sida och kan se alla bilderna som jag fotograferade:

Det ska fungera att titta på mina bilder även fast att du inte har ett facebook konto. Dock så är jag inte säker om det fungerar eller inte tyvärr.Jag har även gjort en video med film som jag filmade under dagen med musik från nya Fast and Furious 6 filmen:

 

För att gå från det ena till det andra så har jag, mamma, pappa och Siljan (grannen) hjälpts åt att resa mitt tält ordentligt idag. Fasen vad fint det är om man räknar bort felet i ena kortändan. Det ska sitta ett knäppe där till innertältet men det finns inget knäppe så jag ska åka och prata med Jysk idag och visa bilderna som jag fotograferade idag. Här kommer lite bilder:

               

Kolla denna sista bilden och kolla bilden ovanför så ser ni att det saknas en knäppare till innertältet. Undrar om det är så på alla tält eller om det bara är på mitt. Jag gissar på att jag får veta det senare idag när jag åker dit. Efter att vi hade byggt upp och sedan tagit ner tältet igen så körde vi och hämtade pizza och sen åt vi det i lugn och ro som en bra avslutning på ett bra teamwork


Om ni undrar vad det är som ser ut som kattmat så är det tonfisk. Jag älskar fisk och kan inte äta pizza om jag inte får en Margarita med halva med tonfisk på hihi När vi kom hem igen så drack jag en kalla och underbart god Smirnoff Ice. Det är inte ofta jag dricker sprit men när det är varmt ute så är det super duper mega mumsigt med en kall Smirnoff


Nu ska jag titta på The Blind Side och vänta på att min bror sms:ar och vill bli hämtad för han är på fest.

Hade bra//

 

Av Mandy Wollersheim - 25 maj 2013 13:45

Jag vet att jag inte skrev igår men jag kom hem sent för jag hade varit på bio. Filmen jag såg var Fast 6 och jag måste säga att den var bra men att den var lite väl överspelad. Det var några saker i filmen som var så väldigt överdrivna. Annars så var det en jättebra film och någon dag nästa vecka så ska jag se den på bio igen   

 

Fast då ska jag inte sitta så långt fram som vi gjorde igår för jag har lite ont i nacken idag. Bilden visar var vi satt:


Siljan satt på 68, jag på 69, pappa på 70, brossan på 71 och Mysan på 72. Jag och Siljan satt nog bäst av oss eftersom vi satt rätt långt in men ändå så blev det jobbigt för nacken att sitta så långt fram men det var även jobbigt för ögonen för filmduken blev oskärp när man satt så nära. Nästa gång jag ska kolla bio ska jag sitta typ på rad 8,9,10 eller 11 för där sitter man bäst och så typ i mitten för då slipper man sitta snett.

 

För tillfället så sitter jag och mamma och tittar på Skärgårdsdoktorn som går på SVT 1 just nu. Det känns som en deja vu eftersom jag och mamma satt framför TV:n 1997 och såg första avsnittet tillsammans. Nostalgi på hög nivå. Så fort jag har gjort detta inlägget klart så ska jag fortsätta att redigera Gumball 3000 fotona från i Söndags. Förhoppningsvis hinner jag bli klar med dom idag.


Vi hörs senare ikväll. Hade bra så länge//

 

Av Mandy Wollersheim - 24 maj 2013 07:08

Kommer till jobbet och kyrkans tidning "Kyrkbacken" ligger på bordet. Öppna och läser den från pärm till pärm som jag alltid gör och titta vad jag ser :) hihi reklam för min blogg :) Det är jag själv som har skrivit det på ett KU möte men jag trodde inte att det skulle komma med i tidningen :P

Ha en bra dag//
Mandy

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards