attvaraenkristenmandy

Alla inlägg under augusti 2013

Av Mandy Wollersheim - 30 augusti 2013 09:04

Denna Fredagen hälsar jag verkligen välkommen med öppen famn!! Är helt slut i ryggen och det känns ungefär som om någon har knäckt den på 100 olika ställen och sen försökt laga den med silvertejp. Sjukt ont gör det men med Voltaren T kapslar så kan jag "maskera" smärtan lite. I alla fall så att jag kan ta mej igenom jobbdagen.

Hur som helst så har jag försökt att skämma bort mej själv lite med "finfrukost". Stekt ägg, macka med riven ost och kaffe i min supersnygga mugg =)

Det var verkligen mumsigt och jag känner mej lite piggare nu. Då var det dax att jobba lite. Jag önskar alla en bra dag!
MVH
Mandy

...

Av Mandy Wollersheim - 26 augusti 2013 18:45

Jaa vad ska jag skriva. Som ni förstår så har jag haft ett uppehåll i skrivandet här på bloggen för jag har mått fruktansvärt dåligt. Nu börjar det gå åt rätt håll och jag mår mycket bättre. Jag har bara känt att jag inte ville skriva när jag ändå inte hade något bra att skriva. Jag hoppas att ni har överseende med detta att jag inte har skrivit på ett tag. I alla fall så ska jag försöka få upp Tysklandsbilderna och Vallåkraträffenbilderna så snart jag bara kan. Nu skriver jag inte mer för tillfället men jag återkommer snart igen. Vågar dock inte lova att det blir imorgon men vi får väl se.

 

...

Av Mandy Wollersheim - 26 augusti 2013 18:45

Jaa vad ska jag skriva. Som ni förstår så har jag haft ett uppehåll i skrivandet här på bloggen för jag har mått fruktansvärt dåligt. Nu börjar det gå åt rätt håll och jag mår mycket bättre. Jag har bara känt att jag inte ville skriva när jag ändå inte hade något bra att skriva. Jag hoppas att ni har överseende med detta att jag inte har skrivit på ett tag. I alla fall så ska jag försöka få upp Tysklandsbilderna och Vallåkraträffenbilderna så snart jag bara kan. Nu skriver jag inte mer för tillfället men jag återkommer snart igen. Vågar dock inte lova att det blir imorgon men vi får väl se.

 

Av Mandy Wollersheim - 18 augusti 2013 16:35

Här kommer ett video inlägg som jag egentligen skulle lagt upp inatt men det tog sådan tid att ladda upp det så jag lägger in det nu så kommer det ett annat inlägg senare...


 

Av Mandy Wollersheim - 6 augusti 2013 17:51

Jag mår fortfarande jättedåligt så det blir inget inlägg med bilder idag heller. Har svårt för att andas och är rädd hela tiden för att jag ska få sånt anfall att halsen blir som ett sugrör igen. USCH säger jag bara och blir det inte bättre tills imorgon så åker jag till läkaren och sen går jag inte där ifrån förrens dom har hjälpt mej för jag börjar bli lite rädd nu faktiskt. Det är inget kul att inte kunna andas. Jag har hellre mensvärk 1 år i rad än att känna att jag har svårt för att få luft. I alla fall så återkommer jag när jag vet mer och mår bättre. Tills dess så får ni stå ut.

Kram och kärlek till er alla som tittar in varje dag fast att jag inte har skrivit!  

 

Av Mandy Wollersheim - 4 augusti 2013 21:30

Jaa vad ska jag skriva? Sov två ynka timmar inatt och vaknade vid 4 av att jag kliade mej runt halsen så att jag höll på att dö. Tänkte att om jag tar en allergipilla så lindrar det nog lite men det gjorde det inte. Det blev bara värre och det slutade med att min tunga fyllde upp hela munnen och jag kunde verkligen inte andas   Såhär såg min hals ut när jag fotade den vid 2 inatt:

Det är verkligen ingen bra bild för man ser inte hur rött och svullet det är men det var den enda bilden som jag tog. I alla fall så tog jag en allergipilla när jag ändå skulle in i huset och kissa och när jag hade tagit den pillan så eskalerade det väldigt fort. Tungan svullnade och halsen blev som en öken. Fy fan vad rädd jag blev och jag är ju inte den som klagar i onödan heller men när jag väckte pappa så förstod han att det var allvar så vi satte oss i bilen och körde mot akuten i Helsingborg. Väl på akuten så fanns det inte en enda kotte i väntrummet så det blev min tur direkt och det var bra för då mådde jag inte alls bra. Jag fick anmäla mej i receptionen och killen som stod där, Emmanuel, frågade om jag var allergisk mot något och jag sa gran. Jag såg att han ville skratta med lät bli så jag slängde in ett crazy Mandy skämt i stil med detta: Om du inte ska fira jul just inatt så kommer jag nog att överleva min vistelse här och då kunde han inte hålla sej för skratt längre  Sen fick jag och pappa gå in i rum nummer 7 och vänta och tro det eller ej men killen som skulle undersöka min hals var julgranskillen  hahaha. Snacka om att vi båda skrattade lite. Sen så tog han tempen i båda mina öron och jag har lite för hög temp tyckte han och när jag berättade att jag annars ligger på undertemp, typ 35.8, så sa han att då var tempen lite hög. Efter tempen så kollade han pulsen med en sån klämma på fingret och efter det så kollade han min puls via handleden för den var lite för hög och sen tog han mitt blodtryck som även det var lite högt men det sa jag att det nog hade med att jag var där och göra för jag var lite orolig. Efter han hade kollat allt det så kom det en kvinnlig läkare, Elin, som stack en sån där glasspinne ner i halsen på mej för att kolla om jag var svullen vilket jag var. Sen gick hon iväg igen en stund och kom bara och stack i huvudet och sa att Emmanuel snart kom tillbaka och tog blodprov på mej. 5 minuter senare kom Emmanuel tillbaka med den äckliga lilla svampen som sticker i fingret. Jag berättade för honom att jag hatar att bli stucken i fingret utan att jag hellre vill ta blodprov i armen och då sa han att jag var lite knasig hihi I alla fall så gjorde han sticket i fingret och gick i väg med mina bloddroppar. Jag och pappa satt kvar ensamma i rummet i cirka 10 minuter och sen kom både Elin och Emmanuel tillbaka och sa att det inte var halsfluss i alla fall för det hade dom varit rädda för i början. Och sen så fick jag 12 stycken Betapred upplösta i ett medicinmått med vatten och det smakade rent ut sagt SKIT! Haha fy fasen vad räligt det var men det hjälpte efter bara några minuter för tungans svullnad la sej och jag kunde börja andas nästan normalt igen. Vid 06:10 åkte vi från akuten och då mådde jag mycket bättre. Med mej hem hade jag 2 recept som ska hämtas ut imorgon på apoteket. Det var först Betapred så att jag har det hemma om jag skulle få en ny attack och sen så var det någon tablett som skulle lindra klådan.

 

Innan jag och pappa körde hem så var vi inom på Baguettmacken i Ängelholm och köpte frukostfrallor för då var ju klockan ändå närmare 7 så det var snart dax för frukost. När vi kom hem så käkade vi lite bullar och sen gick jag och pappa och la oss igen för vi var trötta. Jag vaknade vid 10 och var inne på toa men jag gick ut och la mej igen för pappa låg och sov på soffan så då tänkte jag att jag kunde nanna någon liten timme till men det slutade med att jag inte gick upp förrens vid 14:20 hihi Snacka om att sova gott. Men när jag vaknade så kunde jag andas nästan helt normalt igen det var bara lite öken i munnen men det är ju inte så konstigt.

 

Senare på eftermiddagen så kom både Tobbe och Pernilla så vi hade det mysigt och lugnt i trädgården under parasollet och jag visade vad jag hade köpt i Tyskland och vi pratade allmänt om resan. Jag vet att jag inte har fått upp bilderna än från resan men jag har verkligen inte haft tid eller ork idag men jag ska göra det så fort så möjligt!

 

Nu på kvällen har familjen ätit pizza med farmor och farfar och det var väldigt mysigt  

 

Snart ska jag sätta mej och ladda över bilderna från kamerorna så får jag se vilka jag ska lägga upp här och vilka som kommer att vara privata bilder bara.

Hade gött//

   


Av Mandy Wollersheim - 3 augusti 2013 22:02

Jag vill bara säga att jag är ledsen att jag inte har fått upp några bilder och något inlägg om Tysklandsresan än men jag har fruktansvärt ont i nacken. Jag har legat däckad i sängen både igår och idag med en huvudvärk som inte är ut av denna världen. Jag hoppas att jag mår bättre imorgon för i så fall så ska jag börja kolla igenom bilderna då. Värken är så hemsk för tillfället att jag äter starka tabletter för att ens kunna röra mej och måste smörja in min nacke var annan timme med hot and cold. Anledningen till min värk är att jag satt och sov i bilen på vägen hem från Tyskland och därför så har jag låst nacken i ett konstigt läge. Nu kan jag inte sitta här längre för då skriker jag rakt ut. Jag hoppas att jag återkommer imorgon men annars vet ni nu varför.

Hade bäst//

Mandy

Av Mandy Wollersheim - 2 augusti 2013 00:20

Förhoppningsvis så orkar jag att uppdatera bloggen senare idag. Har inte kunnat uppdatera när jag var i Tyskland för internetet har varit lite knasigt men nu är jag tillbaka i Sverige igen med en hel drös bilder som jag ska försöka kolla igenom senare idag. Nu ska jag sova och njuta av att ligga i min egen säng och utan mamma i samma rum :P

Natti Natti

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards