attvaraenkristenmandy

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Marie Bebådelsedag och Våffeldagen :D

Av Mandy Wollersheim - 25 mars 2013 17:15

Jaha nu är jag hemma från jobbet. Det är så skönt att komma hem och inte ha något bestämt utan bara kunna skrodda runt i nattkläder och göra vad jag själv vill. För tillfället så sitter jag här och uppdaterar. Det är ju ganska så självklart eftersom jag skriver ett inlägg. På jobb idag har jag bakat. För er som inte vet det så jobbar jag som personlig assistent till min farmor och farfar. Som sagt så har jag och farmor bakat Jenny kaka eller Kardemummakaka som det egentligen heter. Den är verkligen jättegod. Som allra bäst är den när den har fått ligga några dagar för då har både jag och farfar lite smör på den   hihi Det är supermumsigt! Här är 2 bilder på kakan:

 

Visst ser den fin ut?   

Eftersom det är våffeldagen idag så bestod middagen av just våfflor. Smeten gjorde jag och farmor från grunden för då är den godast och farmor är super duper mega jätte duktig på att få smeten luftig och fin så våfflorna blir jätte frasiga Jag bugar mej inför mästaren! Här är lite bilder på våfflor:

 

Till våfflorna så drack vi tea och jag, farmor och farfar har ett speciellt sätt att dricka tea på. Vi har  två smaker samtidigt. Vår favorit är vaniljtea och jordgubbstea tillsammans för det blir en så härligt somrig smak då. Här är bildbevis:

 

 

Dagens Taizé bibelord är följande:

mån, 25 Mars
Herren säger: Jag känner ditt lidande och din fattigdom — men du är rik. Var inte rädd för vad du ska få utstå. Var trogen intill döden, så ska jag ge dig livets segerkrans.
Upp 2:8-11

 

Dagens rubrik på minutbibelsidan är följande: MÅNDAG: JESUS BLIR RASANDE

När Jesus och hans lärjungar kom till Jerusalem så gick de till templet. Där blev Jesus rasande och vällt boden och stolarna så att de som sålde och köpte fick fly hals över huvud. Han lät inte dem ta med sej något utan sa i raseri: "Mitt hus skall kallas ett bönens hus för alla folk men ni har gjort det till ett rövarnäste." Detta hörde översteprästerna och de skriftlärda och de ville röja honom ut vägen. Eftersom alla människor var överväldigade av hans undervisning så var översteprästerna och de skriftlärda rädda för honom och hans makt. När det blev senare framåt kvällen så lämnade de staden.

Mina egna ord efter att ha läst Markusevangeliet 11:15 - 19

 

Detta var allt för denna gången. Vi hörs snart.

Hade bra//

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 25 november 2013 16:05

iammandywollersheim.bloggplatsen.se/2013/11/25/10367105-det-var-inte-meningen/ ...

Av Mandy Wollersheim - 18 november 2013 19:50

Det är väldigt längesedan jag skrev här på bloggen och det finns många anledningar till det. En av dem är att jag känner inte att jag vill dela med mej av mitt liv för tillfället och har då valt att ta en tyst paus. Jag vet inte ens själv hur länge d...

Av Mandy Wollersheim - 4 oktober 2013 20:30

Ja herre gud vilken rubrik och nu tänker du säkert något i stil med: "Vem var det som ringde då?!?!" Jo det ska jag tala om för dej att det var mamma som ringde men inte min mamma och inte till min mobil utan detta är från en reklamfilm som nattvandr...

Av Mandy Wollersheim - 30 september 2013 21:15

Sitter just nu och tittar på 112 - På liv och död och då de handlade om ordningsvakter så kom jag på att för första gången någonsin i min livshistoria så står det på ett papper från ett "viktigt" ställe att jag tänker utbilda mej till väktare/ ordnin...

Av Mandy Wollersheim - 26 september 2013 18:30


Usch vad jag hatar att känna två saker i kroppen samtidigt!! Jag är både glad och livrädd samtidigt och vill verkligen vara längst över på glad sidan men halkar ändå in på skiträdd sidan hela tiden! VARFÖR??? Det känns som att det psykbryt är nära nu...

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards