attvaraenkristenmandy

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Full fart på kyrkis...

Av Mandy Wollersheim - 18 april 2013 17:45

Ja herregud vilket ös det har varit på Kyrkis idag!! Det har gått vilt till men det har varit underbart också. Jag fick hålla i sång/lekstunden själv med barnen för de vuxna lyssnade på en kvinna som kom och höll ett föredrag om att hålla ihop familjen och lära sej barnens språk. Det var nog intressant och jag hade gärna lyssnat men jag fick som sagt ta hand om barnen för de kunde inte vara med under föredraget för kvinnan hade halscancer så hon kunde bara prata kortare stunder och då tyckte vi att det var bäst att inte barnen var med och störde och avbröt henne. Men det gick bra på sångstunden och alla var snälla och lydiga. Jag fick även ett litet barn, under 1 år, i knäet och där satt han hela tiden och undersökte mina fingrar    Gulligt!! Efter sångstunden så lekte vi med maskeradkläderna och jag blev utklädd till något av en bladning mellan en clown och en glasögonorm. Såhär "fin" blev jag:


Sen så fick jag en "fin" blond peruk på huvudet men den passade verkligen inte på mej   Avgör själv:

Sen var dagen slut. Vid 12:30 hade alla mammor och barn gått hem så då hade jag och Gunilla en liten pratstund om livet. Mysigt värre!!

 

Dagens Taizébibelord är följande:

tor, 18 April
Ingen har någonsin sett Gud. Men om vi älskar varandra, är Gud alltid i oss, och hans kärlek har nått sin fullhet i oss.
1 Joh 4:12-21
 
Nu sen jag kom hem så har jag inte gjort mycket. Jag sitter på min rumpa i soffan och uppdaterar lite här medans jag lyssnar på sånger från Taizé. MYSIGT! Det låter verkligen vackert! Snart ska jag titta på Hem till gården som jag missade när jag var på Kyrkis och sen ska jag se ett avsnitt av Arn - Tempelriddaren och sen ska jag nog gå och lägga mej. Jag är verkligen trött och det är perfekt gå-och-lägga-se-tidigt väder idag för det är lite mulet och snart börjar det nog regna. Jag ÄLSKAR när det regnar och det smattrar mot husvagnstaket   Det är så härligt att ligga i sängen då för jag somnar som en stock. Det är som en godnattvisa  
Hade bra så hörs vi imorgon om jag hinner. Jag ska nämligen till stan efter jobbet och sen på kvällen så ska jag på KU träff. Vi får se om jag tittar in och skriver ett litet inlägg eller om jag skriver ett längre på Lördag. Den som lever får se. Sköt om er//
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 25 november 2013 16:05

iammandywollersheim.bloggplatsen.se/2013/11/25/10367105-det-var-inte-meningen/ ...

Av Mandy Wollersheim - 18 november 2013 19:50

Det är väldigt längesedan jag skrev här på bloggen och det finns många anledningar till det. En av dem är att jag känner inte att jag vill dela med mej av mitt liv för tillfället och har då valt att ta en tyst paus. Jag vet inte ens själv hur länge d...

Av Mandy Wollersheim - 4 oktober 2013 20:30

Ja herre gud vilken rubrik och nu tänker du säkert något i stil med: "Vem var det som ringde då?!?!" Jo det ska jag tala om för dej att det var mamma som ringde men inte min mamma och inte till min mobil utan detta är från en reklamfilm som nattvandr...

Av Mandy Wollersheim - 30 september 2013 21:15

Sitter just nu och tittar på 112 - På liv och död och då de handlade om ordningsvakter så kom jag på att för första gången någonsin i min livshistoria så står det på ett papper från ett "viktigt" ställe att jag tänker utbilda mej till väktare/ ordnin...

Av Mandy Wollersheim - 26 september 2013 18:30


Usch vad jag hatar att känna två saker i kroppen samtidigt!! Jag är både glad och livrädd samtidigt och vill verkligen vara längst över på glad sidan men halkar ändå in på skiträdd sidan hela tiden! VARFÖR??? Det känns som att det psykbryt är nära nu...

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards