attvaraenkristenmandy

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

En bild på mej...

Av Mandy Wollersheim - 24 april 2013 19:30

Jag visade mitt inlägg på bloggen för farmor imorse via surfplattan och hon tyckte att det var kul att jag hade hittat videon och att det var fräckt att man kunde se oss i bild så länge som man kan. Sen så kom vi på att vi har foto någonstans som vi tog när vi var i Kalmar och tittade på Salve. ( För er som läser min blogg för första gången så hänvisar jag till inlägget innan detta där det står om att jag var filmstjärna som liten. Läs det så förstår ni var jag menar!) Tyvärr så hittade vi inte de fotona men jag hittade ett annat foto på mej med mitt långa blonda hår. Jag vet att jag ser ut som ett monster i ansiktet men det kan inte hjälpas. Titta på egen risk


Det är en väldigt kul bild. Bara för att göra det klart så är bilden supergammal och det är INTE en riktig tatuering på benet utan en gnuggis! Så nu går vi vidare. Det har regnat ganska så mycket idag så vi har mest suttit inne. Fram vid 10 tiden så blev det lite sol så då hängde jag och farmor ut kläder. Dom torkade väldigt fort eftersom det blåste en del och det blev inget regn medans de hängde ute så det är ju bra! Till middag idag så valde jag sparrissoppa med klämmemackor. Det är verkligen jättemumsigt!

   

Efter middagen så lekte farmor lite och det var kul för jag och farfar satt och skrattade åt henne så jag tog 2 bilder   

 

Det som farmor leker med är en typ "burk" fylld med vatten som det är små ringa i som ska flyta runt och fastna på två pinnar. Jag kan inte riktigt förklara men jag ska försöka ta en närmare bild på den på Fredag när jag är tillbaka på jobbet. Imorgon är det ju dax för Kyrkis så då jobbar jag inte hos farmor och farfar. Men jag ska försöka komma ihåg det!

 

När jag kom hem så hade min nya Arn CD skiva kommit så nu ska jag skicka tillbaka den som är sönder. Jag är så glad att jag fick en ny skiva för nu kan jag lyssna på den. Jag har redan lagt över den på surfplattan så att jag kan lyssna på den när jag ska sova. Mysigt värre!

 

Jag höll ju nästan på att glömma att jag och mamma var och handlade idag och då passade vi på att köpa lite lösgodis för det var billigt. Jag köpte denna burken för 15 kronor    Sen så köpte jag den Loka flaskan som står brevid och det var smak av lime och annans. Den var JÄTTEGOD!

 

Dagens Taizébibelod:

ons, 24 April
Jesus sa: Saliga ni som hungrar nu, ni ska få äta er mätta. Saliga ni som gråter nu, ni ska få skratta.
Luk 6:17-23
 
Ikväll ska min älskade bästa vän och syster Pernilla sova hos mej i husvagnen. Det är kul! Nu ska jag gå och vara social med henne för annars blir hon kanske lite putt på mej   Men innan jag går så slänger jag upp ännu en Arn teckning som jag har gjort idag. Jag blev riktigt nöjd! Har inte bestämt med än om jag ska färglägga den eller inte men jag kanske gör så att jag kopierar över den på ett annat papper så kan jag ju måla på den bilden och skulle det då bli fult eller fel så har jag inte förstört hela teckningen utan bara kladden. Här är bilden:

Hade bra så hörs vi//
 
 
 
Tina

Tina

24 april 2013 19:58

Vilken härlig bild på dig, och vilket långt hår!
En sådan där grej som din farmor leker med på en av bilderna, en sådan har jag haft, tror jag, fast en mycket mindre! Jag tyckte att den var jättesvår, jag minns inte om jag ens lyckades "vinna" någon gång. Det var så många ringar, och när man fått på en så ramlade den andra av! :P
Din nya Arn-teckning var också jättefin! :)

http://tinabergerus.blogg.se

Mandy Wollersheim

24 april 2013 21:27

Tack! Ja ibland så saknar jag verkligen mitt långa blonda hår men jag älskar även mitt korta röda hår så jag är lite delad i sinnet :P
Jag brukar heller aldrig vinna när jag använder den (har ingen aning om vad det heter) utan när jag bara har några ringa kvar så ramlar dom andra av XD haha
Tack så hemskt mycket! Kan inte du rita något och lägga upp på din blogg? Jag är säker på att du rita bra du också :D

 
Tina

Tina

25 april 2013 16:53

Jag är också sådan, när jag har långt hår vill jag ha kort och tvärtom! Men just nu är jag ganska glad över långt. Ska nog klippa mig kort till sommaren, för det är skönt att slippa tofsar och sånt när det är varmt!
Åh, jag är inte alls duktig på att rita... Eller, inte realistiskt i alla fall. Jag håller på att skriva och rita lite barnböcker och sådant, men det är ju en väldigt "egen" stil, som ser ut som att en småunge har ritat. :P Men jag kan försöka rita något och lägga upp på min blogg så får du se! :) Alla kan ju rita, bara att man gör det på olika sätt, eller vad man ska säga!

http://tinabergerus.blogg.se

Mandy Wollersheim

1 juni 2013 17:39

Aww jag har varit inne på din blogg och tittat :") Den var ju jättesöt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 25 november 2013 16:05

iammandywollersheim.bloggplatsen.se/2013/11/25/10367105-det-var-inte-meningen/ ...

Av Mandy Wollersheim - 18 november 2013 19:50

Det är väldigt längesedan jag skrev här på bloggen och det finns många anledningar till det. En av dem är att jag känner inte att jag vill dela med mej av mitt liv för tillfället och har då valt att ta en tyst paus. Jag vet inte ens själv hur länge d...

Av Mandy Wollersheim - 4 oktober 2013 20:30

Ja herre gud vilken rubrik och nu tänker du säkert något i stil med: "Vem var det som ringde då?!?!" Jo det ska jag tala om för dej att det var mamma som ringde men inte min mamma och inte till min mobil utan detta är från en reklamfilm som nattvandr...

Av Mandy Wollersheim - 30 september 2013 21:15

Sitter just nu och tittar på 112 - På liv och död och då de handlade om ordningsvakter så kom jag på att för första gången någonsin i min livshistoria så står det på ett papper från ett "viktigt" ställe att jag tänker utbilda mej till väktare/ ordnin...

Av Mandy Wollersheim - 26 september 2013 18:30


Usch vad jag hatar att känna två saker i kroppen samtidigt!! Jag är både glad och livrädd samtidigt och vill verkligen vara längst över på glad sidan men halkar ändå in på skiträdd sidan hela tiden! VARFÖR??? Det känns som att det psykbryt är nära nu...

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards