attvaraenkristenmandy

Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

Oj det glömde jag...

Av Mandy Wollersheim - 3 maj 2013 21:00

Herre Gud jag glömde helt bort bloggen igår för det var så stressigt med en massa andra saker. Förlåt mej så hemskt mycket. Jag kan fortfarande inte förstå att jag glömde det    I alla fall så var det ju Torsdag igår och då var det precis som alla andra vanliga Torsdagar dax för Kyrkis. Och precis som alla andra Torsdagar så var det full rulle med många skratt och en del gråt men inget som SuperMandy inte kunde fixa  Efter att alla föräldrar och barn hade åkt hem så satt jag, Pernilla, Gunilla och Prästen Ann och pratade om Konfirmationen som äger rum imorgon den 4 Maj. Vi diskuterade lite om var/hus/när vi skulle träffas och lite sånt. Så fort jag kom hem så ställde jag mej i köket och började baka. Jag har nämligen fått en beställning tills imorgon   Idag Fredag så har jag fortsatt mitt bakande så att jag blir klar tills imorgon. Jag hoppas bara att det blir så bra som jag vill att det ska bli. Jag har en så fin bild i huvudet så nu måste jag bara få ut den på bakverket också.

 

Jag har alltså inte jobbat idag utan jag var ledig eftersom jag skulle baka. Annat förutom att baka har jag inte gjort idag. Dock så fick jag mej en rejäl överraskning när pappa kom hem. Jag har ju klagat på min gamla ostämda gitarr som vi har köpt på Lidl för runt 300 kr för si sådär 100 år sedan. Idag efter jobbet hade min underbara pappa varit och köpt en alldeles ny och "riktig" gitarr i en musik affär till mej   Jag är så fruktansvärt glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Den är så fin så att jag får tårar i ögonen när jag tänker på den och den klingar så fint och stämt att det är som en fröjd för örat att spela. I LOVE IT!!  

Här kommer en dålig bild för jag fick inge bra och orkar inte ta om dom:

 

Gårdagens och dagens Taizébibelord är följande:


tor, 2 Maj
Jesus sa till sina lärjungar: Känn ingen oro och tappa inte modet. Ni hörde att jag sa till er: Jag går bort och kommer till er igen. Om ni älskade mig skulle ni vara glada över att jag går till Fadern, ty Fadern är större än jag.
Joh 14:27-31

 
fre, 3 Maj
Paulus skriver: Gud ville låta alla veta vilken härlig skatt folken har i denna hemlighet: Kristus finns hos er.
Kol 1:24-28

 

Nu ska jag gå och göra allt färdigt inför imorgon och sen ska jag spela på min underbara gitarr men först ska jag titta på "på väg till Malung" som är ett dansbandsprogram på SVT 1. Hade bra//

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 25 november 2013 16:05

iammandywollersheim.bloggplatsen.se/2013/11/25/10367105-det-var-inte-meningen/ ...

Av Mandy Wollersheim - 18 november 2013 19:50

Det är väldigt längesedan jag skrev här på bloggen och det finns många anledningar till det. En av dem är att jag känner inte att jag vill dela med mej av mitt liv för tillfället och har då valt att ta en tyst paus. Jag vet inte ens själv hur länge d...

Av Mandy Wollersheim - 4 oktober 2013 20:30

Ja herre gud vilken rubrik och nu tänker du säkert något i stil med: "Vem var det som ringde då?!?!" Jo det ska jag tala om för dej att det var mamma som ringde men inte min mamma och inte till min mobil utan detta är från en reklamfilm som nattvandr...

Av Mandy Wollersheim - 30 september 2013 21:15

Sitter just nu och tittar på 112 - På liv och död och då de handlade om ordningsvakter så kom jag på att för första gången någonsin i min livshistoria så står det på ett papper från ett "viktigt" ställe att jag tänker utbilda mej till väktare/ ordnin...

Av Mandy Wollersheim - 26 september 2013 18:30


Usch vad jag hatar att känna två saker i kroppen samtidigt!! Jag är både glad och livrädd samtidigt och vill verkligen vara längst över på glad sidan men halkar ändå in på skiträdd sidan hela tiden! VARFÖR??? Det känns som att det psykbryt är nära nu...

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards