attvaraenkristenmandy

Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Rätt som det regnar så kommer det en skur...

Av Mandy Wollersheim - 28 maj 2013 18:30

Ja vad ska man säga om denna dagen egentligen? Den har ju mest regnat bort om jag ska vara ärlig. Men det har ju varit ganska mysigt det också. Men att det åskar gillar jag inte riktigt då jag är rädd för just åskan och inte blixtarna fast att jag vet att det sistnämnda är det farliga. I alla fall så är jag inte så rädd nu för tiden som jag var när jag var yngre. Då kunde jag sitta i ett hörn och gråta så fort det bara åskade lite. Nu är jag mer fascinerad över att det kan blixtra och smälla som det gör. På ett sätt så är blixtarna väldigt vackra speciellt om det är mörkt ute och de lyser upp hela himlen men jag känner en väldig respekt och det tror jag är det viktigaste. Hur som helst så har jag varit på jobbet idag och det har varit väldigt lugnt. Jag och farmor var i affären och handlade vid 9 tiden och när vi kom hem så öppnade himlen sej så jag tackar de högre makterna för att vi hann innanför dörren innan det började. En blöt farmor är en sur farmor   hihi Jag försökte att fota hur svart himlen var men eftersom jag bara hade min surfplatta med mej så blev det inga höjdar bilder men här kommer de i alla fall:

 

 

 

När jag skulle ta in markiserna på altanen så såg jag denna äckliga saken. Har ingen aning om vad det är men den var stor! Större än en vanlig tändare:


Jag tycker att den ser väldigt läskig ut men den ser ju inte så stor ut på bilden men det var den. I alla fall så flög den sin väg sen så jag slapp se den   

 

För att byta samtals ämne bara sådär så vill jag faktiskt säga att det är mammas och pappas bröllopsdag idag och det är min dopdag. De har varit gifta i 21 år och jag har varit döpt lika länge. Här kommer lite bilder på mamma, pappa och lilla mej när jag var någorlunda söt   

       

Dessa bilderna är tagna från mammas och pappas bröllopsalbum och eftersom jag har fotat dom med min surfplatta så är dom lite mörka och suddiga men det får gå ändå. Innan jag och mamma körde hem idag så köpte mamma en jättesöt blomma till pappa och jag försökte verkligen ta fina foto på den men det var ju helt omöjligt så dessa bilderna som kommer här är inte dom bästa:

         

Det syns inte på bilderna men blommorna står i ett hjärta. Väldigt fint men det är synd att det är snittblommor för dom kommer ju att vissna men då kanske man kan sätta någon annan blomma i den krukan   När pappa kom hem så hade han också blommor med sej, till mamma. De var väldigt fina:

   

Dagens Taizebibelord är följande:

tis, 28 Maj
Herren sa till Jeremia: Gå dit jag sänder dig. Låt ingen skrämma dig, ty jag är med dig och jag ska rädda dig.
Jer 1:4-8

 

Nu ska jag bara ta det lugnt. Det åskar med jämna mellanrum och det kommer regnskurar som gör att man får känslan att en ny syndaflod är på väg. I alla fall så får ni alla som läser detta har en bra kväll.

Hade bra//

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 25 november 2013 16:05

iammandywollersheim.bloggplatsen.se/2013/11/25/10367105-det-var-inte-meningen/ ...

Av Mandy Wollersheim - 18 november 2013 19:50

Det är väldigt längesedan jag skrev här på bloggen och det finns många anledningar till det. En av dem är att jag känner inte att jag vill dela med mej av mitt liv för tillfället och har då valt att ta en tyst paus. Jag vet inte ens själv hur länge d...

Av Mandy Wollersheim - 4 oktober 2013 20:30

Ja herre gud vilken rubrik och nu tänker du säkert något i stil med: "Vem var det som ringde då?!?!" Jo det ska jag tala om för dej att det var mamma som ringde men inte min mamma och inte till min mobil utan detta är från en reklamfilm som nattvandr...

Av Mandy Wollersheim - 30 september 2013 21:15

Sitter just nu och tittar på 112 - På liv och död och då de handlade om ordningsvakter så kom jag på att för första gången någonsin i min livshistoria så står det på ett papper från ett "viktigt" ställe att jag tänker utbilda mej till väktare/ ordnin...

Av Mandy Wollersheim - 26 september 2013 18:30


Usch vad jag hatar att känna två saker i kroppen samtidigt!! Jag är både glad och livrädd samtidigt och vill verkligen vara längst över på glad sidan men halkar ändå in på skiträdd sidan hela tiden! VARFÖR??? Det känns som att det psykbryt är nära nu...

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards