attvaraenkristenmandy

Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

Nytt och annat...

Av Mandy Wollersheim - 5 juni 2013 20:00

Än en gång så glömde jag att skriva på bloggen igår och än en gång så finns det en anledning till det. Eller i detta fallet 3 anledningar! Den anledningen som gjorde att jag glömde skriva här igår var för att jag hjälpte pappa att rensa farmor och farfars vatten rör i källaren. Det tog, ursäkta mej, en jävla tid och jag var inte hemma förrens vid 9 eftersom vi var tvungna att köra till JULA för att köpa en ny högtryckstvätt. När jag kom hem så hade jag en jäkla huvudvärk så jag gick och la mej direkt. Här är två bilder från när vi rensade rören:

 

Farmor och farfar bor i ett gammalt hus med gamla rör så därför ser dom ut som dom gör. Vi måste även byta ut deras vask i köket för den läcker och det är ju inte bra.

 

Innan jag åkte och hjälpte pappa med rören så hade jag först varit hos tandläkaren där jag fick reda på att jag inte hade bitit sönder min tand utan att det var en stor bit tandsten som hade lossnat och att det inte var två hål som jag hade i två av mina tänder utan att det var två lagningar   hihi Så det kostade mej 100kr för att dom tog bort resten av min tandsten. Egentligen så skulle det ha kostat 400 kronor men jag hade tydligen pengar innestående för att jag är ungdom så därför fick jag 300 kronor avdraget   Nästa gång jag ska till tandläkaren är i November och då har jag 600 kronor i rabatt eller hur man nu kallar det. YEAH lixom! Andra anledningen är att jag var och klippte mej igår. Jag gick förbi den salongen i Ängelholm där jag brukar klippa mej och när jag tittade in så fanns det inte en enda kund där inne så jag gick in och frågade om dom hade någon tid och de hade dom så en jättetrevlig kille klippte mitt hår och det blev supersnyggt   Här kommer några bilder:

   

För er som undrar så har jag alltså klipp av håret lite på längden och sen klippt upp det i trappor och jag älskar verkligen hur det blev!! HAPPY Mandy!!

 

Gårdagens Taizebibelord:

tis, 4 Juni
Paulus skriver: Genom Jesus Kristus, vår frälsare, har Gud låtit Anden strömma över oss, för att vi genom Guds nåd ska bli rättfärdiga och vinna evigt liv.
Tit 3:4-7
 
På grund av att allt blev så hektiskt igår så har jag legat hemma i sängen med migrän idag. Inget kul alls så därför så har jag inget att skriva om dagen. Här kommer dagens Taizebibelord:
ons, 5 Juni
Glada över att de befunnits värdiga att förnedras för Namnets skull, fortsatte de första lärjungarna dag efter dag att undervisa i templet och hemma och förkunna budskapet att Jesus är Messias.
Apg 5:27-42
 
Nu ska jag nog sätta mej och kolla på film. Hade så bra alla älskade läsare//
 

 

 
 
Tina

Tina

7 juni 2013 10:57

Du är så himla vacker!! Och frisyren var jättefin! Jag tycker att det är så spännande att läsa dina inlägg, det känns som att man får lära känna dig, och att se någon annans vardag kan vara väldigt intressant!! Stor kram!

http://tinabergerus.blogg.se

Mandy Wollersheim

7 juni 2013 20:02

Naw :") Tack så hemskt mycket :D Jag blir så glad när jag får sådana här kommentarer :D

 
Ingen bild

Pelle

23 juni 2013 17:32

Hej.
Fin och välskriven blogg du har med långa välskrivna inlägg och vältagna bilder.

Vilken tur att det var bättre än vad du trodde hos tandläkaren och att du slapp betala så mycket.

Måste varit skönt att bli av med tandstenen eller?
Varför trodde du att du hade två hål?

Hoppas midsommar har varit bra.
/Pelle

Mandy Wollersheim

23 juni 2013 18:52

Tja :P

Tack så hemskt mycket för dina fina ord och för att du är en av mina älskade läsare. Det känns så kul att veta att jag gör ett bra jobb =)

Nu till din fråga om tandläkaren:
Jag är väldigt noga med min tandhygien och borstar tänderna 3 gånger om dagen och då med 2 olika tandborstar + använder listerin. En av tandborstarna gör tänderna vitare och en gör rent mellan tänderna. Efter att jag har borstat tänderna så kollar jag alltid i spegeln så att allt smuts är borta och då såg jag att det var två små svarta prickar. Detta trodde jag att det var hål men det visade ju sej att det bara var två lagningar som hade blivit lite missfärgade :P hihi så tosigt det kan bli. Det var i alla fall väldigt skönt att få bort tandstenen men det kändes konstigt i några dagar när det var så stort utrymme på baksidan av tänderna =)

Min midsommar har varit helt underbar och jag hoppas att din också har varit det =)
Många kramar
Mandy

 
Ingen bild

Pelle

23 juni 2013 21:12

Hej igen Mandy.

Oj vilket långt och utförligt svar jag fick!
Märks att du tycker det är skoj att skriva och uttrycka dig.

Vad det i några kindtänder du "trodde" att du såg hål eller?
Jag hoppas inte det är amalgamlagning du har i tänderna?

I tanden där tandstenen släppte kanske du inte hade någon lagning ens?

Hoppas du inte har haft allt för mycket hål och behövt laga för det verkar inte vara skoj att behöva borra?

Skönt att du är så noga med dina tänder, för det är ju inte precis billigt att gå till tandläkaren. Du har inte provat eltandborste för det kan jag annars rekommendera.

Precis gissar att du var där med tungan efter att de hade fått bort tandstenen tyvärr gör man det omedvetet.

Jo då den var bra det var varmt men tyvärr kom regnet sen på eftermiddagen.

Oj blev långt, hoppas jag inte är för nyfiken.

Trevlig fortsättning.
/Pelle

Mandy Wollersheim

23 juni 2013 21:22

Hihi det gör inget att det blev långt. Jag svarar så gärna! =)

Jag kommer faktiskt inte ihåg vilka 2 tänder det var och jag orkar inte gå till spegeln för att kolla :P hihi Jag kan inget om tänder och lagningar så när det kommer till vilken lagning det var så har jag inte den blekaste aning :/

Jag har använt eltandborste innan men jag gillar inte det. Jag vill borsta förhand så det blir så rent som jag vill ha det.

Där tandstenen lossnade har jag ingen som helst lagning men jag vet att jag lätt får tandsten p.g.a mitt saliv :P hihi Dock så har det aldrig ramlat av så mycket på en enda gång innan så därför blev jag orolig.

Trevlig fortsättning till dej också =)
MVH
Mandy

 
Ingen bild

Pelle

23 juni 2013 21:41

Vad bra att du inte blev trött på det långa kommentaren.

okej, men som sagt tur att det inte var hål. Men det är bara i de två tänderna det har blivit lite missfärgat?
Sen märker du vilka två det är efter kvällen borstning ;-)

Men du vet väll om du har lagat många av dina tänder? Eller du har inga problem med att gå till tandläkaren och laga och hålla på med tänderna?

Okej, ja alla har vi olika åsikter. Men Listerine tycker du fungerar bra?

Hoppas tandläkaren gjorde en liten koll av dina tänder när du ändå var där och hade slagit dig ner i stolen?

Hoppas du sluppit visdomständer och eventuella problem med de, annars vanlig när man är runt 20 att problem kommer med dem...

MVH
/Pelle

Mandy Wollersheim

24 juni 2013 19:38

Är du tandläkare? Bara undrar eftersom du frågar så mycket om just tänder.

Jag har bara lagat 3 eller 4 tänder var av den ena bet jag sönder på en kola när jag gick på gymnasiet. Och nej jag har inget problem med att gå till tandläkaren. Jag tycker att det är riktigt skönt att lägga sej i stolen och mer eller mindre somna medans tandläkaren och tandsköterskan rotar runder i munnen :P hehe

Listerin fungerar super bra på mej och jag tycker att det är äckligt att gå och lägga mej om jag inte får skölja tänderna med listerin innan även fast att jag har borstat tänderna! När det kommer till undersökning av mina tänder så gjorde han en koll och jag ska dit igen i September eller November.

Visdomständer har jag aldrig känt av och gör det fortfarande inte så det är jag glad för.

Nu orkar jag inte prata mer om tänder. Ska gå och lägga mej för jag är trött.
God Natt! =)

 
Ingen bild

Pelle

26 juni 2013 19:40

Hej igen.
Nej jag är inte tandläkare, undrade bara för du verkade ha bra koll och det låter som du sköter om dina tänder exemplariskt. Bra jobbat för tandläkaren är ju inte precis billigt att gå till.
Undrade lite eftersom du verkade ha bra koll hur man sköter dem bra.

Bra jobbat att du klarat dig med så få lagningar än så länge.
Det låter som du fått alla 3-4 lagningar innan du började få betala för din tandvård?
Då kanske det vår hål i den eller lagning om den pajjade på en kola.

Så hål och borra är inget man behöver vara orolig för, har inte lagat vad jag vet och är lite orolig för det, pinsamt jag vet. Men är det hemskt/jobbigt?

Ja efter listerine känner man sig ren fast det är nästan för starkt att skölj med tycker jag.

Skönt för då var det nog inget akut i din mun som inte kunde väntas med till sep/nov.

Hoppas veckan har varit bra än så länge och att du haft bra väder?

Hoppas du sov gott sen.

Trevlig onsdagskväll.
/Pelle

Mandy Wollersheim

1 juli 2013 19:31

Jag är ledsen men jag orkar inte prata mer om tänder nu. Förlåt mej om du blir sur men mina tänder är inte så intressanta.

Hoppas att du har en bra dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 25 november 2013 16:05

iammandywollersheim.bloggplatsen.se/2013/11/25/10367105-det-var-inte-meningen/ ...

Av Mandy Wollersheim - 18 november 2013 19:50

Det är väldigt längesedan jag skrev här på bloggen och det finns många anledningar till det. En av dem är att jag känner inte att jag vill dela med mej av mitt liv för tillfället och har då valt att ta en tyst paus. Jag vet inte ens själv hur länge d...

Av Mandy Wollersheim - 4 oktober 2013 20:30

Ja herre gud vilken rubrik och nu tänker du säkert något i stil med: "Vem var det som ringde då?!?!" Jo det ska jag tala om för dej att det var mamma som ringde men inte min mamma och inte till min mobil utan detta är från en reklamfilm som nattvandr...

Av Mandy Wollersheim - 30 september 2013 21:15

Sitter just nu och tittar på 112 - På liv och död och då de handlade om ordningsvakter så kom jag på att för första gången någonsin i min livshistoria så står det på ett papper från ett "viktigt" ställe att jag tänker utbilda mej till väktare/ ordnin...

Av Mandy Wollersheim - 26 september 2013 18:30


Usch vad jag hatar att känna två saker i kroppen samtidigt!! Jag är både glad och livrädd samtidigt och vill verkligen vara längst över på glad sidan men halkar ändå in på skiträdd sidan hela tiden! VARFÖR??? Det känns som att det psykbryt är nära nu...

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards