attvaraenkristenmandy

Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Liseberg och kyrkisavslutning...

Av Mandy Wollersheim - 13 juni 2013 18:15

Igår skrev jag inget inlägg som jag förklarade i Tisdagens inlägg då jag inte kom hem förrens vid 2 i morse. Anledningen till att jag kom hem så sent är för att jag var på Liseberg med KU (Kyrkans Unga) gänget och fasen vad kul vi hade. Jag hade min lilla kamera med mej så här kommer några bilder:

                                  

Precis när vi kom fram så tog vår ledare denna bilden:


Den är så skön alltså! Jag har lånat Jennys kryckor :P

Jag passade även på att filma lite då det var första gången som jag var på Liseberg. Första 2 videorna visar när Madde och Pernilla åker slänggungorna:


Tredje videon visar när jag lyssnade på Mando Diao som spelade på scenen. Jag stod jättelångt ifrån men fick ändå ganska så bra video. Önskar dock att jag hade haft min systemkamera med stora gluggen med mej! tyvärr så fick jag inte med hela låten men det får duga ändå:

Fjärde och sista videon från Liseberg visar när vi åker i det stora Lisebergshjulet. Jag och Alma var dödsrädda och satt och höll varandra i handen. Jag satt med tårar i ögonen för jag blev super rädd när gondolen gungade till. Hur som helst så klarade vi oss igenom 3 varv och det är jag stolt för. Denna videon har Jenny filmat:


Allt som allt så var eftermiddagen/kvällen helt underbar och jag har skrikit ut min glädje och förtjusning så att jag har ont i magen haha.  
 
För att återgå till dagen idag så kan jag bara säga att det var segt att gå upp när klockan ringde och det var dax att åka till kyrkis. I alla fall så har vi haft avslutning idag och det har varit minst lika roligt som alla dom andra gångerna. Egentligen så skulle vi ha varit vid Djurholnen och grillar och lekt lekar men så blev det inte eftersom det ösregnade så vi stannade i församlingsgården och grillade där istället. Jag fick vara grilltant och stå ute i regnet men det hade jag inget emot:

 

När det regnade som mest så stod jag under ett parasoll och grillade korv hihi. Efter att vi hade ätit så lekte vi i lekrummet och här kommer lite bilder:

                 

Det som vi gör på bilderna är bröllop. Alla ville gifta sej med alla och jag tycket att det var så ulligt. Vi hade även en sångstund där jag spelade gitarr och här är det lite olika mammor som har fotograferat:

               

Innan en av mammorna gick hem så hade jag och Gunilla mys med ett av barnen :)

     

 

Dagens Taizebibelord är följande:

tor, 13 Juni
Jeremia sa: Mig har Herrens ord vållat ständigt spott och spe. Men tänker jag: “Jag bryr mig inte om honom, aldrig mer ska jag tala i hans namn”, då blir det i mitt bröst som brann där en eld.
Jer 20:7-9
 
Nu ska jag dricka en stor kopp kaffe och sen ska jag göra mej redo för sängen för jag är jätte trött. Imorgon är det jobb och sen en runda till barnmorskan för att hämta ut P-piller. Vi får väl se hur de går. Hade bäst mina underbara läsare!
Kramizzar
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 25 november 2013 16:05

iammandywollersheim.bloggplatsen.se/2013/11/25/10367105-det-var-inte-meningen/ ...

Av Mandy Wollersheim - 18 november 2013 19:50

Det är väldigt längesedan jag skrev här på bloggen och det finns många anledningar till det. En av dem är att jag känner inte att jag vill dela med mej av mitt liv för tillfället och har då valt att ta en tyst paus. Jag vet inte ens själv hur länge d...

Av Mandy Wollersheim - 4 oktober 2013 20:30

Ja herre gud vilken rubrik och nu tänker du säkert något i stil med: "Vem var det som ringde då?!?!" Jo det ska jag tala om för dej att det var mamma som ringde men inte min mamma och inte till min mobil utan detta är från en reklamfilm som nattvandr...

Av Mandy Wollersheim - 30 september 2013 21:15

Sitter just nu och tittar på 112 - På liv och död och då de handlade om ordningsvakter så kom jag på att för första gången någonsin i min livshistoria så står det på ett papper från ett "viktigt" ställe att jag tänker utbilda mej till väktare/ ordnin...

Av Mandy Wollersheim - 26 september 2013 18:30


Usch vad jag hatar att känna två saker i kroppen samtidigt!! Jag är både glad och livrädd samtidigt och vill verkligen vara längst över på glad sidan men halkar ändå in på skiträdd sidan hela tiden! VARFÖR??? Det känns som att det psykbryt är nära nu...

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards