attvaraenkristenmandy

Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

8 dagar kvar...

Av Mandy Wollersheim - 18 juli 2013 19:00

Imorgon är det bara en enda ynklig vecka kvart tills jag ÄNTLIGEN får åka till Tyskland igen. Det kommer att bli underbart och det är första gången som jag åker till Tyskland när jag skriver på denna bloggen så det blir bloggens första resa  I alla fall så har jag varit på jobbet idag men först så var jag hos sköterskan i Munka Ljungby imorse och visade mitt fästingbett. Jag var där i Måndags och visade också och då sa dom att om det inte hade blivit mindre rött om en vecka så skulle jag komma tillbaka men jag stod inte ut längre idag för det gör så jävla ont och bränner där den satt. Det är inte det att det kliar för det gör det inte utan mer att det känns som 1000 nålar eller eld. Inte så kul. Hur som helst så visade jag det för en sköterska och hon hämtade en till som fick titta på det och sen så hämtade de en läkare också som ville kolla och sen så åkte jag på en penicillinkur som hette duga! Alla tre var rädda för att det var början till Borrelia och det vill jag verkligen inte ha. Kuren varar 10 dagar så jag får äta när jag är i Tyskland också och om det inte är bättre när jag kommer hem så ska jag in och visa det igen. Jag vill verkligen INTE INTE INTE ha Borrelia   Denna kuren fick jag:

             

Såhär ser bettet ut idag och det röda är hårt som sten och brännande varmt! Ingen bra bild jag vet men orkar inte ta någon ny!

När jag ändå var på apoteket så passade jag på att köpa "vitt plåster". Jag har ingen aning om vad det heter men det ser ut såhär:

 

När jag kom tillbaka till jobbet så gjorde vi trädgårdsarbete i cirka 4 timmar. Sen blev vi trötta och hungriga efter att ha fyllt både släpet och hela trädgårdstunnan med grenar. Till middag blev det fläskpankaka som pappa smällde ihop och det var så mumsigt så att det inte går att beskriva

M

MU

MUM

MUMS

MUM

MU

M

hihi         

 

Sen när vi hade ätit så körde jag och pappa hem och bytade kläder och hämta mamma och byta till Volvon så vi hade en bil med drag för att köra med släpen till återvinningsstationen i Ängelholm. Det tog mindre än 5 minuter att tömma släpen och sen körde vi hem. Skön dag!

 

Dagens Taizebibelord är följande:

tor, 18 Juli
Visa mig, Herre, din väg, så att jag kan vandra i din sanning. Lär mig att helhjärtat vörda ditt namn.
Ps 86
 
Nu ska jag sätta mej och titta på dagens 2 avsnitt av Heartbeat och sen ska jag bara ta det allmänt lugnt.
Hade bäst mina underbara läsare
 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 25 november 2013 16:05

iammandywollersheim.bloggplatsen.se/2013/11/25/10367105-det-var-inte-meningen/ ...

Av Mandy Wollersheim - 18 november 2013 19:50

Det är väldigt längesedan jag skrev här på bloggen och det finns många anledningar till det. En av dem är att jag känner inte att jag vill dela med mej av mitt liv för tillfället och har då valt att ta en tyst paus. Jag vet inte ens själv hur länge d...

Av Mandy Wollersheim - 4 oktober 2013 20:30

Ja herre gud vilken rubrik och nu tänker du säkert något i stil med: "Vem var det som ringde då?!?!" Jo det ska jag tala om för dej att det var mamma som ringde men inte min mamma och inte till min mobil utan detta är från en reklamfilm som nattvandr...

Av Mandy Wollersheim - 30 september 2013 21:15

Sitter just nu och tittar på 112 - På liv och död och då de handlade om ordningsvakter så kom jag på att för första gången någonsin i min livshistoria så står det på ett papper från ett "viktigt" ställe att jag tänker utbilda mej till väktare/ ordnin...

Av Mandy Wollersheim - 26 september 2013 18:30


Usch vad jag hatar att känna två saker i kroppen samtidigt!! Jag är både glad och livrädd samtidigt och vill verkligen vara längst över på glad sidan men halkar ändå in på skiträdd sidan hela tiden! VARFÖR??? Det känns som att det psykbryt är nära nu...

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards