attvaraenkristenmandy

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Mandy Wollersheim - 23 mars 2013 22:45

Anledningen till att jag inte har skrivit på ett är för att jag har varit sjuk. Jag har mått illa och haft ont i magen. I alla fall så är det över nu och igår hade jag jätteroligt med min bästa vän och syster. Hon heter Pernilla men jag kallar henne för Parre eller Purr (typ furr som betyder päls på engelska. Inte för att hon är hårig utan för att ordet furr låter gulligt och det blir bättre med ett p i början så därför blir det Purr :P) Vi hade tjejkväll där vi spelade spel och åt hemgjorda minipizzor. Här är några bilder från vår kväll :D

Det första vi gjorde när jag kom var att spela vårt älsklingsspel Ligretto. Det är ett Tyskt spel som jag lärde mej av mina Tyska kusiner. Det är ett spel som verkar omöjligt om du aldrig har spelat det innan och sitter och tittat på folk som kan det. Jag kände likadant när jag såg mina kusiner spela men när dom väl hade lärt mej så går det hur lätt som helst. Det är faktiskt lätt! :D

När vi hade spelat i nästan 2 timmar så kände vi hur det kurrade i magen och då gjorde vi hemlagade minipizzor på rundmackor och valfritt pålägg på. Jag hade bara ost för det var vad jag kände för. Parre hade ost och skinka. Tyvärr hann jag inte fota hennes macka innan den var i magen för hon tog ut sin ur ugnen innan mej för hon ville inte ha så mycket färg :P

Parres supersöta katt Figge satt och tittade på när vi åt. Det luktade nog gott i hans lilla nos ;) hihi

Efter att hade ätit och tittat lite på TV så blev vi sugna på pop corn så då gjorde vi det och det var jätte mumsigt :P


Som avslutning på kvällen hemma hos Parre så spelade vi Memory och sen kom pappa och hämtade oss för att Parre skulle sova över hemma hos mej :D

 

För att övergå till dagen idag så har jag knappt gjort något alls. Jag vaknade imorse vid 9 tiden när Parres mobil ringde och sen somnade jag om ett litet tag och när jag vaknade igen så hade jag jätte ont i huvudet. Efter att Parre hade gått hem vid halv 12 så gick jag och la mej igen och sov fram till vid 15 tiden och sen la jag mej i soffan och tittade på "Lilla Jönssonligan" på VHS. När den var slut vid 17 tiden så gick jag och la mej igen och sov till 19:20 och sen var jag ute och gick en jätte mysig runda med min underbara mamma och grannens hund som vi lånade :P hihi Det var verkligen jättefint med den mörka himlen med alla blinkade stjärnorna och den underbara månen <3

 

Dagens Taizé bibel ord är följande:


lör, 23 Mars
Jesus sa: Jag har inte kommit för att döma världen utan för att rädda världen.
Joh 12:47-50
 
Rubriken till dagens Minutbibel sida är följande : TRE GÅNGER FÖRSÖKTE JESUS FÖRKLARA.
Jaha då undrar du kanske vad det var som han försökte förklara. Jo jag ska försöka göra mej förstådd genom att försöka förklara vad han förklarade fast i mina egna ord. Då börjar jag:
Jesus försökte att förklara för sina lärjungar att han var tvungen att bege sej till Jerusalem för att söka upp de äldsta, överprästerna och de skriftlärda. När han väl hade hittat dessa  så skulle han utsätta sej för extremt lidande och bli dödad. Men hans död skulle inte bli för alltid utan han skulle bli uppstå på den tredje dagen.
Mina egna ord efter att ha läst Matteusevangeliet 16: 21, 17: 22 - 23, 20: 17 - 19
 
Detta var allt för idag och jag hoppas att vi ses imorgon//
                                                  


                                     

Tidigare månad - Senare månad

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards