attvaraenkristenmandy

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Mandy Wollersheim - 24 mars 2013 20:00

Nu mår jag faktiskt mycket bättre. Jag gick och la mej och sov mellan 16:30 och 18:00. Sen var jag ute och gick med mamma och grannens hund Elsa. Det var jättemysigt och nu har jag faktiskt inte ont i huvudet längre. Eller jo det har jag men inte ens i närheten av hur ont jag hade innan. Nu har jag bara vanlig huvudvärk och inte migrän   

 

Igår när jag satt och tittade på film så kände jag för att skissa lite så då gjorde jag och detta blev resultatet:


Jag måste få säga att jag är jättenöjd med hur det blev i slutändan. Det är då Jesus om ni inte förstår det   haha Det enda som jag känner att jag måste öva mer på är ögon. Det var svårt att få liv i ögonen här.  Nu ska jag snart sätta mej och skissa igen för jag har fler ideér i huvudet först vill jag bara visa hur fin månen är här i kväll och sen ska jag uppdatera lite om minutbibeln:


Denna bilden har jag fotograferat med min systemkamera   Gotta love it  

 

Dagens rubrik på minutbibel sida säger följande: PALMSÖNDAGEN: JESUS RIDER IN I JERUSALEM

På vägen till Jerusalem stannade Jesus och hans lärjungar i Betfage vid Olivbergen. Där sade han till 2 av sina lärjungar att de skulle gå till byn framför dem och hämta det åsnesto och föl som stod där. Lärjungarna gjorde som Jesus sa och hämtade åsnestoet och åsnefölet och förde dem till Jesus. De lade sina mantlar på åsnestoet och Jesus satte sej. Sedan gick dem mot byn med  Jesus ridande och folket i byn tog av sina mantlar och lade på vägen framför honom och de som inte hade mantlar bröt kvistar och la på marken. Alla stämde upp i samma ord: "Hosianna Davids son! Välsignad är han som kommer i Herrens namn. Hosianna i höjden!" Det blev stor uppståndelse i byn och alla undrade vem detta var som kom ridande på en åsna. De som visste svarade: Det är profeten Jesus i från Nasaret i Galileen!

Mina egna ord efter att ha läst Matteusevangeliet 21: 1 - 11

 

Nu avslutar jag detta inlägget och jag kanske kommer tillbaka och uppdaterar om mina skisser blir bra.

Hade bra//

 

Av Mandy Wollersheim - 24 mars 2013 15:30

Ännu en dag vaknar jag men blixtrande huvudvärk som snabbt eskalerar till migrän   Det är verkligen inte kul och jag skulle inte önska migrän på någon annan människa. Inte ens min värsta fiende! Det känns som att hjärnan ska pressas ner i ryggmärgen och huvudet ska sprängas. Om huvudet är storlek 10 så är min hjärna vid ett migränanfall runt storlek 52. Det är sant. Så dåligt mår jag. Jag hade migrän medicin för några månader sedan men den hjälpte inte så bra som läkarna trodde så imorgon ska jag ringa igen och be att få nya mediciner. Jag hoppas verkligen att jag får något som hjälper för jag orkar snart inte längre. Jag kan inte leva mitt liv som jag vill på grund av min migrän. Om inte min nya medicin hjälper så får jag be om migränsprutor även om dom är super dyra. Min mamma hade sånna när jag var mindre och enligt henne så hjälper dom men är fruktansvärt dyra. Jag är inte säker på om det skulle fungera på mej eftersom jag har migrän minst en dag varje vecka. Ibland kan det gå 2 veckor utan någon anfall men sen när det väl kommer så är det så fruktansvärt att jag knappt kan andas

 

Dagens Taizé bibelord är följande:

SÖN, 24 Mars
PALMSÖNDAG
När Jesus närmade sig Jerusalem började hela skaran av lärjungar i sin glädje ljudligt prisa Gud för alla de underverk de hade sett. De ropade: “Välsignad är han som kommer i Herrens namn.”
 
 

Jag är ledsen men jag orkar inte skriva om minutbibeln idag. Jag har för ont i huvudet men jag ska försöka uppdatera både dagens och morgondagens bibelord imorgon.

Hade bra//

 

Tidigare månad - Senare månad

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards