attvaraenkristenmandy

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Mandy Wollersheim - 26 mars 2013 20:30

Kvällens måne är nog nästa en fullmåne. Jag gissar på att herr fullmåne kommer och hälsar på himlavalvet imorgon. Det lär märkas i min kropp för jag mår aldrig bra när det är fullmåne utan mina leder svullnar upp något så fruktansvärt att det inte är sant och jag mår illa och har ont över allt. Så har det alltid varit för mej!

Hade gött//

 

Av Mandy Wollersheim - 26 mars 2013 17:45

Wow vilken dag det har varit idag. Vaknade när klockan skrek ut sitt folks sång imorse och kände bara att jag verkligen inte ville gå upp men jag tog mej själv i kragen och gick upp ändå och drog iväg till jobbet och det är jag glad för att jag gjorde för jag har haft super duper mega jätte roligt idag. Först körde vi till Munka Ljungby för att farmor skulle till läkaren och sen körde vi till Ängelholm för jag hade råkat säga till farmor och farfar igår när vi kollade i reklambladen som kom med posten att jag gillade ett par skor som fans på Netto. Därför så tycket både farmor och farfar att vi skulle köra och köpa skorna till mej. JAG ÄLSKAR ER FARMOR OCH FARFAR   Efter att vi hade varit på Netto så körde vi hem och drack kaffe och åt upp våra våfflor som blev över sedan igår   Oj just de du kanske vill se hur skorna ser ut? Inte? Joho det tror jag att du vill:

   

Dessa skorna kostade bara 69 :- och det tycker jag är helt överkomligt   Jag har stora planer för dom. De flesta som känner mej vet att jag inte tycker så mycket om att bära vita kläder eller skor så därför är det kanske lite konstigt att jag just har köpt ett par vita skor men det finns en helt perfekt förklaring till det och det är nämligen att jag tänker rita på dom med mina textilpennor    Hihi

 

Efter att vi hade fikat så tittade jag och farmor på Postkod Lingo och sen Hem till gården medans farfar sov. Så har vi gjort sedan jag var jätteliten. Hem till gården har jag och farmor tittat på så länge jag kan komma ihåg. Jag har minnen från Hem till gården från när jag var typ 6 år gammal. När Hem till gården var färdig och farfar hade vaknat så åt vi middag. Dom åt kyckling som hade blivit över sedan deras kvällsmat igår och jag åt makaroner med ostsås och baccon. Här kommer en inte sådär jättebra bild som jag har fotograferat med min surfplatta:

Vid 15:30 var denna dagens jobbtimmar över och sen åkte jag hem med mamma. Nu sitter jag här och lyssnar på musik och äter Jennykaka från igår och dricker kaffe och läsk. Teaser bild:

 

Dagens Taizé bibelord är följande:

tis, 26 Mars
Paulus skriver: Jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andemakter, varken något som finns eller något som kommer, varken krafter i höjden eller krafter i djupet eller något annat i skapelsen ska kunna skilja oss från Guds kärlek i Jesus Kristus.
Rom 8:31-39
 
Dagens rubrik på minutbibelsidan är följande: MÅNDAG: JESUS UNDERVISAR PÅ TEMPELPLATSEN
För att sätta Jesus på prov så frågade en av de laglärda honom: "Om du är mästaren så vill jag att du svara på denna fråga: Vilket är det största budet i lagen?" Jesus svarade: "Du skall älska din Gud av hela ditt hjärta. Detta är det största och första budet. Sen finns det ytterligar ett viktigt bud som säger följande: Du ska älska dina nästa som dej själv!"
Mina egna ord efter att ha läst Matteusevangeliet 22: 35 - 40
 
När samtalet med den laglärda var avslutat så återvände Jesus för att tala till sina lärjungar. Han sa följande: "Om 2 dagar är det Påsk och då skall människosonen bli korsfäst." Medans Jesus pratade med lärjungarna så samlades överprästerna och folkets äldste i överprästen Kajafas palats. Där kom de överens om att tillfångata Jesus och död honom
Mina egna ord efter att ha läst Matteusevangeliet 26: 1- 5
 
Ja detta var allt för denna gången. Nu ska jag fortsätta att skissa lite så får vi se om jag återkommer senare ikväll. Annars så återkommer jag imorgon
Hade gött//
 

   

 

Tidigare månad - Senare månad

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards