attvaraenkristenmandy

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Mandy Wollersheim - 17 april 2013 16:45

Fasen vad det var skönt att återgå till jobbet och de vanliga rutinerna idag! Efter att ha haft någon konstig sorts maginfluensa så är det jätteskönt att kunna äta och leva som vanligt igen   Eftersom pappa är sjuk nu och han är hemma från jobbet så fick jag sova 1 timme längre än vanligt så istället för att klockan ringde vid 05:50 som vanliga dagar så ringde den inte förrens vid 06:50 och det var verkligen underbart att få sova den extra timmen. Det gjorde så mycket  Va på jobbet vid 8 tiden och sen så har dagen flutit på fort som fasen. Som de som är flitiga läsare av min blogg redan vet så jobbar jag som personlig assistent till min farmor och farfar. Jag har inte gjort så mycket idag mer än att byta sängkläder i deras sängar och sen så har jag och farmor lekt med min och brossans gamla tågbana. Här kommer några bilder:

     

För att verkligen ta vara på dagens sommarvärme så hoppade jag över förmiddes kaffet och gjorde hemgjord glassdrink istället som innehöll mjölk, juice och glass. Den blev mega god och här kommer en liten teaserbild  

Efter fikastunden så gick jag och farmor till affären och handlande och sen var vi inne en liten runda i blomaffären och jag RÅKADE få med mej en underbar Hibiskus hem   Jag älskar verkligen Hibiskusar och denna hade 2 olika färger. Några av blommorna var ljusorangea och några var rosa. Det var jättefint men jag glömde ta bild på den och den står kvar hos farmor och farfar men jag ska försöka komma ihåg att fota den imorgon.

   Till middag gjorde vi vår supergoda egenkomponerade rätt som består av spaghetti, tomatsås och baccon. Det är verkligen en hitt och det är så lent i munnen när man äter den att man nästan får en munorgasm   Maten avnjöts på uterummet där det var varmt och skönt:

Jag vet att det inte ser särskilt mumsigt ut men det är det verkligen! Man ska ju inte döma "boken" efter omslaget som man säger!


Jag tänkte att jag skulle smyga in en alldeles färsk bild på mej som jag har tagit idag. Blev nöjd med den så här kommer den:


 

Efter jobbet så kom mamma och hämtade mej och sen körde vi och handlade. Jag skulle egentligen bara köpa ny tandkräm för min var på upphällningen men jag kom hem med både tandkräm och tandborste för det var extrapris. Nu har jag ju en tandborste på lager så det är ju bra. Det kan vara min resetandborste   

 

 

Ja men detta blev ju ett långt och innehållsrikt inlägg. Det är ju bara för jag har känt mej så illa som inte har uppdaterat när jag har varit sjuk. I alla fall så sitter jag och mamma på vårt uterum och njuter av värmen och här kommer lite bilder från vårt lilla dårhus med katterna   

Min älskade dator och min lilla fika som består av hemgjord kaffelatte, juice och en halvsmält massarin     Mums!

 

Mamma sitter och äter massarin medans min ena katt, Siggi, sitter och väntar på att få en smakbit. Och JA det står en massa bilgrejjer på bordet   Big deal lixom XD haha

   

Min andra katt, Skrollan, sitter och slickar sej och hittar på andra hyss vid dörren in till huset. Haha jag älskar båda mina katter. Dom är tokstollar men dom passar bra in i vår familj         

 

Dagens Taizébibelord är följande:

ons, 17 April
Jesus Kristus är densamme i går, i dag och i evighet.
Heb 13:1-8

 

Ja men detta får vara allt för nu för annars så blir detta inlägget 2 mil långt och då tröttnar ni nog!

Hade bra så hörs vi imorgon när jag har varit på Kyrkis//

 

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards