attvaraenkristenmandy

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Mandy Wollersheim - 7 maj 2013 19:30

Jaha idag har det varit allt annat än kallt och blåsigt vill jag lova! Det har varit varmt som hallen i helvetet. Det mesta av dagen har spenderats ute och därför så ser jag ut som en halv kräftlykta nu hihi Nästan hela eftermiddagens jobb har bestått av att skrubba farmor och farfars springvatten bassäng. Wow vad fin den blev till slut liksom! Innan jag började så var den svart och äcklig och nu syns det att det är turkos igen. Tyvärr så tog jag inga bilder då jag var blöt och inte ville blöta ner kameran men jag tog en rolig bild på mej själv imorse och här kommer den:


Hihi jag ser ut som ett troll     

 

Till middag idag så gjorde jag och farmor ostpaj och stekte falukorv till det. Denna brakmiddagen avnjöts på uterummet i värmen. Först kommer här en bild på maten och sen kommer en bild på termometern:

 

Den här termometern satt i skuggan när jag tog denna bilden och det var helt vindstilla så nu kanske ni förstår hur varmt det var idag  haha När mamma hade hämtat med på jobbet vid 15:30 så körde vi hem och satt i skuggan i trädgården och läste. Såhär mysigt hade vi det:

   

Siggi och Skrollan skulle ju såklart vara med på ett hörn   hihi Just nu sitter jag här och lyssnar på musik från Arn filmerna och sen ska jag börja redigera fotona från Konfirmationen.

 

Dagens Taizébibelord är följande:

tis, 7 Maj
Kung Salomo bad: Hör, Herre, i himlen. Förlåt, grip in, och behandla var och en som han förtjänar, du som känner våra tankar – ja du ensam känner alla människors tankar.
1 Kung 8:22-40

 

Hade bra//

 

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards