attvaraenkristenmandy

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Mandy Wollersheim - 17 maj 2013 23:30

Jag fick en idiot ide att jag skulle lägga mej i badkaret för det kanske hjälpte mot min ömma hals. Det gjorde det verkligen...INTE!!! Det blev bara värre och nu är jag helt igentäppt i halsen och det känns som att jag har tjock gröt som sitter halvvägs upp och som inte vill varken komma upp eller bli nedsvald. Inte bra!


Det var i alla fall varmt och skönt att ligga i badkaret och som man säger: Smakar det så kostar det!


Nu ska jag kolla på Hem till gården. Natti Natti mina underbara läsare//

 

Allmänt · Bilder · JAG · Sjuk
Av Mandy Wollersheim - 17 maj 2013 20:15

Anledningen till att jag inte skrev igår är för att jag är jätteförkyld och det tar all min kraft ifrån mej. Jag tänkte även att eftersom jag är sjuk så finns det inget att rapportera om dagen då jag bara till mestadels har legat i sängen och tyckt synd om mej själv. Idag har jag också varit hemma från jobbet men det har inte gått att ligga i sängen i husvagnen idag för det har varit jätte varmt. Där var över 30 grader när jag vaknade vid 9 så då kunde jag inte vara där längre och varmare har det nog blivit under dagen för det blir ju som en bastu eftersom husvagnen har plåttak.

 

I alla fall så ska jag sluta tjata om mej och min förkylning nu för det är ingen som är intresserad av den ändå hehe

 

För att byta samtalsämne bara så där så vill jag prata eller skriva om Taize. För att få veta mer om Taize så klicka HÄR! Jag har aldrig varit i Taize men till nästa sommar så får jag den underbara chansen att följa med KU (Kyrkans Unga) i min församling när vi ska dit. Jag längtar så att jag snart inte vet vart jag ska bli av. Det kommer att bli så himla kul och lärofullt!

 

Bara för att komma in i stämningen lite så sökta jag på Youtube efter videor från Taize och jag hittade några så här kommer dom:






Dagens Taizebibelord är följande:

fre, 17 Maj
När Jesus hade förts upp till himlen återvände lärjungarna till Jerusalem med stor glädje. Och de var ständigt i templet och prisade Gud.
Luk 24:46-53
 
Nu ska jag gå och förbereda en termos med varmt vatten och honung. Det är underbart för halsen när man är förkyld!
Hade bra mina underbara läsare//
 

 

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards