attvaraenkristenmandy

Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Mandy Wollersheim - 22 maj 2013 18:00

Jag hoppas verkligen inte att ni tror att jag har glömt er för det har jag inte gjort. Som jag har skrivit i föregående inlägg så har jag varit sjuk och igår så hade jag skrivit ett inlägg men när jag skulle publicera det så hängde internetet och då hände sej min dator också så då försvann hela inlägget   och jag orkade verkligen inte skriva om det igen. I alla fall så hade jag skrivit om att jag jobbade igår och då sprang jag runt i trädgården och tog en massa foto med min lilla vattentäta kamera. Det är inga bra bilder för kvalitén är inte så bra men här kommer bilderna:

                                               

Sista bilden är från farmor och farfars springvatten bassäng som vi fyllde igår. Jag hann inte göra så mycket annat för jag var med farmor och farfar hos läkaren för farmor skulle träningscykla så att dom kunde kolla hennes blodtryck och sen efter det så fikade vi i sjukhusets café så där satt vi ganska länge   

 

När jag kom hem så filmade jag min ena katt och grannens katt och här är den videon och ja jag kalla min katt Siggi för Piggli eller Piggel eller Mummi   


Tisdagens Taizebibelord är följande:

tis, 21 Maj
Jesus sa: Den som vill vara stor bland er ska vara de andras tjänare.
Matt 20:20-28
 
För att övergå till inlägget om dagen idag så har jag inte så mycket att rapportera för det har regnat hela dagen. Jag och farmor har varit i affärern och sen har jag damsugat undervåningen. Förutom det så har vi tagit det lugnt och umgåtts. Till middag blev det fläskpankaka Al a Carlsson/ Wollersheim:
       

Den blev inte så fin men den blev god tyckte vi alla   

 

Dagens Taizebibleord är följande:


ons, 22 Maj
De troende som hade skingrats vandrade omkring och predikade budskapet. De förkunnade Kristus för folket.
Apg 8:1-8
 
När jag kom hem så duschade jag, rakade mej och sen åt jag mumsiga varma teakakor till kvällsmat   Hade tagit en bild men den är spårlöst borta   Har leta igenom minneskortet till kameran 3 gånger nu och den finns inte där och mackan är i min mage så jag kan inte fota den igen   Haha
 
Nu ska jag kolla film. Hade gött mina underbara läsare och tack för att ni stannar kvar fast att det ibland dröjer några dagar innan jag skriver//
 
 

 

 

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards