attvaraenkristenmandy

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

En dag på jobbet - Den långa versionen...

Av Mandy Wollersheim - 22 april 2013 16:15

Ja här kommer då den långa versionen av inlägget som jag gjorde imorse. Jag lovade ju att jag skulle dokumentera min dag i bilder eftersom flera personer har önskat att jag ska göra det. Då börjar jag nu då:

När jag kommer på morgonen så börjar jag med att ta in tidningen och lägger den på soffbordet. Sen fortsätter jag ut i köket där jag laddar kaffebryggaren och dukar bordet så att det är färdigt när farmor och farfar vaknar:

 

Sen när jag har gjort detta så dricker jag min yoghurt som jag har i min kaffekopp:


Yoghurten tar jag med mej in i tv rummet där jag sätter mej och kollar igenom facebook, dayviews och min mail på min surfplatta och sen sätter jag mej och läser. För tillfället så har jag riktigt snöat in på Arn böckerna så håller på att läsa första boken nu som heter "Vägen till Jerusalem". Farmor vaknar vi olika tider varje dag och idag var det vid 8 tiden och när hon kom ner så startade jag kaffet så att det skulle vara kokt när farfar kom ner. Sen åt vi frukost tillsammans och drack kaffe. Vädret har inte precis varit uppiggande idag så därför har vi inte gjort mycket. Vi har mest suttit i soffan och läst Hemmets veckotidning som vi alltid gör på Måndagar då den kommer i postlådan. Vid 10 kom Pernilla och sen gick jag med henne till biblioteket då det har öppet på Måndagar på förmiddagen mellan 10 och 12. När vi var färdiga där så gick vi tillbaka till farmor och farfar. Där fikade vi och jag drack varm vatten oboy med grädde istället för kaffe.

Efter fikan så gick Pernilla upp till Söndrebalg där hon skulle prata med rektorn. Då tittade jag och farmor först på Postkod lingo och sen tittade vi på Hem till gården. Under tiden som vi tittade på tv så sov farfar middag. Så har vi gjort så länge tillbaka i tiden som jag kan komma ihåg. Hem till gården är heligt för oss   När Hem till gården var slut så kom Penilla igen och hämtade sin moppe och sen körde hon hem. Jag och farmor gick ut i köket och förberedde middagen. När middagen var färdig så väckte vi farfar och sen åt vi middag som bestod av farmors underbara spaghetti med köttfärssås. MUMS!!


Vid 14 tiden kom mamma och hämtade mej efter att hon slutat på sitt jobb. Sen åkte vi hem. När jag kom hem så väntade det ett paket med de där hemliga filmerna och cd skivan som jag berättade om i Torsdags. I paketet fanns följande underbara innehåll som gör mej tårögd av lycka:

Båda Arn filmerna i "dubbel DVD" och Alla himlens änglar som är musik från filmerna. Men jag här skrivit och klagat till CDON.com för cd skivan var inte inplastad och skivan och fodralet var repigt      VERKLIGEN INTE OKEJ!!! Vi får väl se hur dom löser detta. Hur som helst så sitter jag i soffan nu och tittar på mina underbara katten som myser i soffan. Här kommer lite bilder:

   

Jag ÄLSKAR er Siggi och Skrollan    

 

Dagens Taizébibelord är följande:

mån, 22 April
Jesus fick se en tullindrivare vid namn Matteus sitta utanför tullhuset. Han sa till honom: “Följ mig!” Matteus lämnade allt och steg upp och följde honom.
Luk 5:27-32
 
Nu ska jag läsa vidare i min bok. Jag kan skriva en liten teaser till, till er förresten: Jag ska tattuera mej snart igen. Det blir text på tyska och på armarna men mer säger jag inte   Hade bra mina älskade och värdefulla läsare//
 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 25 november 2013 16:05

iammandywollersheim.bloggplatsen.se/2013/11/25/10367105-det-var-inte-meningen/ ...

Av Mandy Wollersheim - 18 november 2013 19:50

Det är väldigt längesedan jag skrev här på bloggen och det finns många anledningar till det. En av dem är att jag känner inte att jag vill dela med mej av mitt liv för tillfället och har då valt att ta en tyst paus. Jag vet inte ens själv hur länge d...

Av Mandy Wollersheim - 4 oktober 2013 20:30

Ja herre gud vilken rubrik och nu tänker du säkert något i stil med: "Vem var det som ringde då?!?!" Jo det ska jag tala om för dej att det var mamma som ringde men inte min mamma och inte till min mobil utan detta är från en reklamfilm som nattvandr...

Av Mandy Wollersheim - 30 september 2013 21:15

Sitter just nu och tittar på 112 - På liv och död och då de handlade om ordningsvakter så kom jag på att för första gången någonsin i min livshistoria så står det på ett papper från ett "viktigt" ställe att jag tänker utbilda mej till väktare/ ordnin...

Av Mandy Wollersheim - 26 september 2013 18:30


Usch vad jag hatar att känna två saker i kroppen samtidigt!! Jag är både glad och livrädd samtidigt och vill verkligen vara längst över på glad sidan men halkar ändå in på skiträdd sidan hela tiden! VARFÖR??? Det känns som att det psykbryt är nära nu...

Translate!



Klockan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Underbara besökare

Flag Counter

Omröstning

Passar jag som ordningsvakt/ väktare?
 JA!
 Vet ej!
 NEJ!
 Föredrar att inte svara!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Lättare att hitta!

Arkiv

Lämna gärna ett fotspår


Ovido - Quiz & Flashcards